Sursele de Omega 3 (nu cele din pește), reduc riscul cardiac cu 20%

Sursele de Omega 3 (nu cele din pește), reduc riscul cardiac cu 20%

O nouă cercetare publicată în Advances in Nutrition sugerează că sursele vegetale de omega 3, cum ar fi nucile și semințele de in, pot reduce riscul bolilor de inimă.

Versiunea din plante a acidului gras omega-3, acidul alfa-linolenic (ALA), poate reduce riscul bolilor de inimă, potrivit unei noi cercetări publicate în jurnalul medical Advances in Nutrition. Cercetările anterioare au legat omega 3 cu un risc mai scăzut de boli de inimă, dar această concluzie s-a bazat pe omega 3 din pește și din alte fructe de mare.

Într-o analiză cuprinzătoare a literaturii, cercetătorii au descoperit că, consumul de ALA care se găsește în alimentele pe bază de legume, fructe sau semințe a fost asociat cu un risc cu 10% mai mic de boli cardiovasculare și cu un risc redus cu 20% de boli coronariene fatale. Cercetătorii spun că revizuirea lor sugerează că există mai multe moduri de a îndeplini recomandările pentru acizii grași omega-3.

Omega-3 sunt acizi grași esențiali, ceea ce înseamnă că organismul nu îi poate produce singur și sunt alcătuiți din ALA, acid eicosapentaenoic (EPA) și acid docosahexaenoic (DHA). În timp ce ALA poate fi găsit în alimente pe bază de legume, fructe sau semințe, cum ar fi nucile, semințele de in, semințele de cânepă, soia și uleiul de canola – EPA și DHA se găsesc în pește și alte fructe de mare. Potrivit National Institutes of Health, corpul dumneavoastră poate transforma o parte din ALA în EPA și apoi în DHA în cantități mici.

„Poate că oamenii nu doresc să consume fructe de mare din mai multe motive, dar este totuși important pentru ei să consume omega 3 pentru a reduce riscul bolilor de inimă și pentru a promova sănătatea generală”, a spus într-un comunicat, Penny Kris-Etherton, profesor de nutriție la Universitatea Evan Pugh din Penn State. „ALA pe bază de plante sub formă de nuci sau semințe de in poate oferi, de asemenea, aceste beneficii, mai ales atunci când este încorporată într-o dietă sănătoasă, bogată în fructe, legume și cereale integrale.”

Sursele vegetale de omega 3 pentru sănătatea inimii

Pentru cercetare, cercetătorii au analizat datele din studiile anterioare pentru a evalua efectele ALA asupra bolilor de inimă și a factorilor de risc pentru bolile de inimă, cum ar fi tensiunea arterială și inflamația. Studiile analizate au inclus atât studii controlate aleatoare, cât și studii observaționale. În timp ce unele dintre studiile observaționale s-au bazat pe participanții care raportau cât de des au mâncat anumite alimente pentru a determina cât de mult ALA consumau, altele au folosit biomarkeri (o modalitate de a măsura nivelurile de ALA din sânge) ca măsură mai precisă.

După ce au analizat studiile, cercetătorii au descoperit că ALA a avut efecte benefice asupra reducerii lipidelor și lipoproteinelor aterogene – de exemplu, colesterolul total, colesterolul cu lipoproteine ​​cu densitate scăzută și trigliceridele – precum și asupra tensiunii arteriale și a inflamației.

„Când oamenii cu niveluri scăzute de omega 3 în dieta lor au mâncat ALA, au văzut un beneficiu în ceea ce privește sănătatea cardiovasculară”, a declarat Jennifer Fleming, profesor asistent de nutriție la Penn State, într-un comunicat.

Cercetătorii au găsit, de asemenea, dovezi care susțin ghidurile alimentare actuale că ALA ar trebui să furnizeze aproximativ 0,6% până la 1% din energia totală într-o zi, adică aproximativ 1,1 grame pe zi pentru femei și 1,6 grame pe zi pentru bărbați. Aceste recomandări sunt egale cu aproximativ o jumătate de uncie de nucă sau puțin sub o linguriță de ulei de semințe de in.

Cercetătorii au spus că sunt necesare studii viitoare pentru a ajuta la înțelegerea mai bună a efectelor ALA asupra altor boli cronice majore. În plus, este necesar să se evalueze dacă literatura științifică recentă susține noi recomandări alimentare mai mari pentru ALA.

Sursa: vegnews.com

Dorel Puchianu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Prin navigarea pe acest site, acceptati utilizarea COOKIE-urilor. De asemenea, puteti opta ca browserul dvs. sa nu utilizeze cookie-uri! Mai multe informatii

Cookie sunt utilizate pentru a monitoriza actiunile care le-ati realizat pe site. Prin continuarea navigarii acceptati utilizarea cookie-urlor sau puteti sa va oferiti acordul prin apasarea butonului "Accept".

Inchide (Close)