Există un Dodge Ram 1500 pentru fiecare pasionat, sunt 11 modele diferite și câteva caracteristici exclusive în clasa lui. Este singurul pickup de dimensiuni mari care oferă un motor diesel ca și motorizare, asigurând o economie optimă de combustibil, și o suspensie pneumatică care oferă o experiență de condus confortabilă. Deși confortul este de top, motorul diesel vine la un preț mai ridicat și sacrifică o parte din performanță. Totuși, Dodge Ram 1500 oferă alternative solide cu un motor V-6 vechi, dar de încredere, și un V-8 puternic, fiecare model fiind echipat cu o transmisie automată fără efort cu opt trepte.
Modelul de față din 2017 comparat cu cel din 2016
Gama Ram rămâne în mare parte neschimbată față de 2016, cu excepția unor caracteristici care sunt acum standard pe anumite modele. Modelul Rebel include acum sistemul de infotainment Uconnect cu ecran de 8,4 inci, control automat al climatizării pe două zone, pornire de la distanță, grup de indicatori premium, cameră de rezervă, asistență la parcare spate și un diferențial cu alunecare limitată. Laramie Longhorn beneficiază de iluminare cu LED-uri pentru benă, acces fără cheie, faze lungi automate și ștergătoare cu senzor de ploaie.
Motor, transmisie și performanță
Ram 1500 oferă ceea ce niciun alt pick-up de dimensiuni normale nu face în prezent: opțiunea unui motor diesel. Deși această opțiune este costisitoare, iar motoarele pe benzină alternative sunt capabile, ele sunt oarecum depășite. Cele trei motoare disponibile pentru Ram 1500 includ:
V-6 de 3,6 litri: produce 305 cai putere
V-8 de 5,7 litri: produce 395 cai putere
Turbo-diesel V-6 de 3,0 litri: produce 240 cai putere
Toate motoarele sunt asociate cu o transmisie automată cu opt trepte, care schimbă fără probleme. Tracțiunea spate sau integrală este disponibilă cu fiecare motor.
Performanțele Ram 1500 cu motor diesel au fost slabe în teste, în timp ce motorul Hemi V-8 s-a descurcat mult mai bine la testele noastre de accelerație, oferind mai mulți cai putere decât rivalii săi direcți. Ram 1500 se remarcă printr-o calitate fantastică a călătoriei datorită unei configurații mai avansate decât concurenții săi. Utilizând mai multe legături și arcuri elicoidale, călătoria se aseamănă mai mult cu cea a unei mașini normale decât a unui pick-up.
Optează pentru suspensia pneumatică, care coboară automat camioneta la viteze de autostradă pentru un consum mai bun de combustibil, oferind o senzație de plutire pe șosea. Deși nu se comportă la fel de bine în viraje ca Ford F-150 sau Chevrolet Silverado, mișcarea caroseriei este minimă, iar controlul general nu reprezintă o problemă în utilizarea zilnică.
Interior, confort și capacitate de încărcare
Ram 1500 are scaunele din față și din spate cele mai puțin spațioase din clasa sa. În ceea ce privește designul interior, Ram-ul pare mai puțin spectaculos decât unele dintre alternativele mai moderne. Totuși, cabina lui Ram este practică și se mândrește cu materiale premium la nivelurile sale de echipare superioare. Modelul nostru Laramie Longhorn avea ornamente atractive din piele și lemn de frasin autentic, deși unele detalii păreau lipsite de rafinament.
Scaunele din primul rând sunt confortabile și oferă un sprijin adecvat; locurile din spate din cabina personalului sunt plăcute, dar ar putea beneficia de mai mult sprijin lateral. Ram 1500 are cele mai mici paturi de marfă disponibile și cel mai mic spațiu de depozitare interior din segmentul său. Deși aceste diferențe nu sunt suficiente pentru a descalifica Ram-ul, ele pot reprezenta un dezavantaj pentru unii cumpărători.
Infotainment și conectivitate
Ram 1500 este echipat cu sistemul de infotainment Uconnect, unul dintre cele mai apreciate sisteme de pe piață. Acesta se remarcă prin ușurința în utilizare și rapiditatea de răspuns. Ecranul tactil de 8,4 inci, disponibil pentru modelele Lone Star și cele superioare, este cel mai mare dintre pick-up-urile de dimensiuni mari. Sistemul de navigație este eficient, iar indicațiile pas cu pas sunt afișate pe un ecran color de 7,0 inci în grupul de instrumente.
Cu toate acestea, sistemul nu este compatibil cu Apple CarPlay sau Android Auto. În schimb, conexiunea Bluetooth funcționează impecabil, oferind o calitate clară a apelurilor telefonice. În plus față de porturile standard USB, auxiliare și de 12 volți, Ram 1500 are o priză opțională de 115 volți pe consola centrală.
Modelul din imagini se poate achiziționa de aici. Iar imaginile au fost preluate de pe site-ul autobaraselection.ro.
Lasă un răspuns