Dinozaurii cu motor termic vs. mașinile electrice

Dinozaurii cu motor termic vs. mașinile electrice

Dacă ești printre cei fericiți care au cel puțin 30.000 euro la dispoziție pentru o mașină nouă și te gândești la un automobil pe benzină sau diesel, faci o mare greșeală în 2020.

În urmă cu câțiva ani, nu multe mașini electrice abia aveau o autonomie de 100 km, astăzi unele depășesc o autonomie de 600 km, iar la costul de cca. 40.000 euro se poate obține un vehicul electric care poate parcurge cu o încărcare 400 km.

Așadar, autonomia nu mai este o problemă, stațiile de încărcare din România s-au înmulțit de la an la an și mai mult parcările cu încărcare pentru mașinile electrice de la Kaufland și Penny sunt momentan gratuite.

Costurile de întreținere ale unei mașini electrice în principiu ar trebui să fie minime, adică cauciucuri, ștergătoare și poate plăcuțele de frână.

Dacă privim un “dinozaur” cu motor termic pe termen lung, acesta necesită întreținerea motorului, și vorbesc aici de: turbo, bobine de inducție, bujii, role, curele, lanț, suport motor, garnituri etc. Plăcuțele de frână, discurile, eșapamentul și multe alte piese, pe care nu o să enumăr aici, trebuiesc schimbate regulat. Nu mai zic, schimbul de ulei este anual sau la 20.000 km, totuși în România recomand 10.000 km.

Combustibilul pentru fiecare 10.000 km costă cel puțin 2500 lei. Așadar, lista de întreținere a unui “dinozaur” este destul de lungă și costisitoare pe termen lung. Astfel, fiecare “dinozaur” de 30.000 euro ne mai golește din buzunar cel puțin 1000 euro anual!

În 2020 să conduci o mașină cu motor termic, e păcat pentru buzunar pe termen mediu și lung! Știu că o să-mi aduci argumente, însă motorul termic rămâne costisitor la întreținere vs. unul electric.

Și mai vreau să subliniez ceva, ce are legătură cu mașinile electrice, cât și cu cele cu motor termic. Unii dintre noi le folosesc ca să se deplaseze 1 sau 2 km pe zi, în loc să meargă pe jos sau cu bicicleta. Uneori unii dintre noi își duc confortul la un nivel exagerat. De multe ori, merg cu bicicleta și 10 km pe zi. Asadar, din când în când am putea renunța la mașină!

Dorel Puchianu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Partajare

Împarte și cu prietenii tăi informația din acest site!

Facebook
Linkedin
Twitter
Pinterest
Reddit0
Total
0

Prin navigarea pe acest site, acceptati utilizarea COOKIE-urilor. De asemenea, puteti opta ca browserul dvs. sa nu utilizeze cookie-uri! Mai multe informatii

Cookie sunt utilizate pentru a monitoriza actiunile care le-ati realizat pe site. Prin continuarea navigarii acceptati utilizarea cookie-urlor sau puteti sa va oferiti acordul prin apasarea butonului "Accept".

Inchide (Close)