Dacia Logan (2018) SL Prestige Plus

dacia, logan, 2018

Noua Dacia Logan a evoluat foarte mult din 2004 până în prezent. Ultimul model Logan păstrează moda construită de marca Dacia – de a livra calitate la un preț corect.

Și o să încep în forță, cu prețul acestui model Logan testat, care este situat în momentul redactării acestui articol la 9120 euro cu TVA inclus. Așadar, dacă sunteți persoană fizică ori juridică, dar mai ales juridică, mai puteți beneficia de programul Rabla și atunci achiziția poate scădea cu 6500 lei.

Ce oferă motorul de 1,0 litru SCe 73 CP?

Am avut nevoie de câteva ore ca să mă obișnuiesc cu noul motor de pe acest Logan, însă, după ce am reușit să-l stăpânesc, am observat că este agil în oraș, iar motorul de 1 litru se comportă bine atunci când abordează dealuri și nu numai. Alăturat puteți urmări un test video pe care l-am realizat la dealul Ciuperca din Oradea.

Continutul nu este disponibil
Va rugam acceptati utilizarea de cookie-uri pentru a putea naviga pe site.

Materialele interioare și dotări opționale

Dacia a evoluat foarte mult în ultimii 10 ani, dovadă fiind materialele de calitate care te înconjoară în habitaclu. Plasticul din noul SL Prestige Plus este plăcut la atingere, iar volanul a fost realizat excepțional atât versiunea cu piele, cât și cea din plastic – care este foarte fin la mânuire. Îmbrăcarea volanului cu piele costă cca. 100 euro, însă după părerea mea nu este necesar acest pas. Scaunele din material textil sunt moi și comode.

interior logan

Au o cusătură bine definită și un aspect înclinat spre sportivitate. Bancheta din spate este mai comodă comparativ cu cea a Loganului din 2004, însă dacă ești în sandale, trebuie să ai grije când îți pui picioarele sub scaunele din față, pentru că m-am zgâriat puțin într-un element de sub scaunul pasagerului. Probabil, modelul pe care l-am testat avea un mic defect de fabricație și s-ar putea să fie remediat în următoarea perioadă.

bord logan

Ca și dotări, mi-aș fi dorit în plus un buton pentru deschiderea portbagajului automata atât la interior, cât și pe telecomandă – acesta din urmă devine util când vii de la cumpărături. În rest, ca și înzestrare, acest model are tot ce îți poți dori de la mașină a anului 2018 – 2019.

Pe scurt, ecran tactil, bluetooth ca să poți să asculți muzica preferată de pe telefon, aer condiționat automat (care de altfel, este similar cu cel ce l-am testat pe Renault Zoe) și care îmi place cât de simplu și intuitiv se operează, geamurile sunt electrice, cel de la șofer se poate deschide complet dintr-o apăsare, control al vitezei de croazieră și limitator de viteză.

consola centrala logan

Dintre echipările opționale, v-aș recomanda: cameră video pentru asistența la parcarea cu spatele (vă ajută mult când parcați sau când ieșiți cu spatele dintr-o parcare), și la exterior, jante aliaj ușor pe 15 inci Chamade pentru un aspect premium pe șosea!

Volan și comenzi

Toate comenzile pe care le-am testat au mers ușor (schimbător de viteze, manetă semnalizare, butoane etc.). Direcția este asistată hidraulic, ceea ce îți facilitează să prezidezi bine mașina, sigur îmi lipsește servodirecția electrică disponibilă pe Duster, dar acesta este doar un moft! Ca să obții un consum de combustibil bun, acest model și nu numai, îți va sugera când să schimbi vitezele!

Sistemul audio echipat pe SL Prestige Plus, m-a surprins prin puterea sunetului și claritatea acestuia.

Consumul de combustibil

Conform computerului de bord, acesta a indicat un consum mediu de 7,3 litri/100 km, însă conform testelor, care încă le consider subiective, cred că am obținut un consum în oraș de cca. 6,5 litri. Totuși să țineți cont, că am condus de multe ori sportiv!

Exterior Dacia Logan + ținută la drum

Vopseaua metalizată care costă 300 euro, te va susține cu brio la întâlnirile de business, iar noul Logan ar putea fi confundat cu o mașină premium! De asemenea, am observat că noul Logan, are o ținută mai înaltă, și cred că se aproprie de un crossover, exagerez puțin, de ținuta unui mini-SUV.

dacia logan exterior 2018

logan spate

În final

Modelul testat, reprezintă o mașină extrem de accesibilă în clasa ei! Chiar nu știu ce mașină concurentă din clasa Loganului – ar putea fi prețuită la 9120 euro.

În plus, există versiuni care ajung și sub 7000 euro! Comparația cu o mașină la mână a II-a este o discuție în van, care totuși dacă are loc, trebuie să subliniez, că întotdeauna vine la pachet cu costuri ascunse, iar întreținerea anuală este mai mare decât la o mașină nouă! Aceasta afirmație, este concluzia personală cu cca. 4 mașini second pe care le-am deținut în ultimii 6 ani!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


64 ÷ = 8

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.