Cum schimbăm o bobină de inducție la un VW Lupo?

bobina indcutie motor vw

Când Volkswagen-ul tău nu mai merge bine și ți se aprinde în bord un bec galben cu un trăsnet pe el, o să te întrebi care e problema?!? Este una electrică, poate fi diferită de ceea ce voi explica în acest articol, dar dacă nu îți mai merge un piston și capul de la o fișă este puțin ars iar asta o poți observa cu ochiul liber, atunci ai probleme cu bobina de inducție!

De asemenea, problema poate fi și de la fișe sau bujii. Însă, le va lua ceva celor de la service până vor realiza care este cu adevărat sursa necazului!

Pe de alta parte, este recomandat să pornești în beznă mașina și să te uiți la bobina de inducție – să vezi dacă nu este un scurt la bobină. Dacă există un scurt, atunci mai mult ca sigur că, bobina ta de inducție este fisurată. Fără un piston, motorul tău va merge foarte prost la ralanti și va smuci când vei fii în timpul mersului. Așadar este bine să mergi la service ca să vezi care este “afacerea”?

Preț bobina de inducție

Bobina de inducție prezentata mai jos, se potrivește la LUPO, POLO și GOLF pe benzină (după anul 2000), dar trebuie să verifici vizual, cel puțin să semene ca să cumperi ceea ce trebuie! Prețul unei bobine de inducție noi, pornește de la 250 lei și poate ajunge și la 800 lei. Sincer, nu are rost să achiziționezi o bobină nouă, mai bine îți încerci norocul la dezmembrări. La dezmembrări poți să găsești o bobină bună și cu 100 lei. Eu am găsit cu 150 lei.

bobina inductie reparata

Repararea bobinei de inducție – o soluție doar temporară

În poza alăturată vezi o bobină de inducție reparată. Practic am acoperit cu un adeziv puternic locul fisurat și am bandajat cu un “scotch” special zona fisurată. Bobina de inducție funcționează perfect! Deci, în unele cazuri bobina se poate și repara! Însă această reparație este doar una temporară, șa ajungi la service și atât.

Cum se înlocuiește bobina de inducție?

Este simplu, modelu din imagine are trei șuruburi. În primul rând scoate cheile din contact! Ulterior cu o șurubelniță eliberează blocatorul mufei care alimentează bobina de inducție. După aceea înlătură fișele (dar reține poziția lor în bobină!) și acum poți desface cele trei șuruburi. Atenție în spatele bobinei se află un “conector” din metal care are rol să stabilizeze bobina, să nu îl pierzi pe lângă motor! După demontarea bobinei, remontează bobina de inducție funcțională și conectează în ordine corespunzătoare toate cablurile. Gata!

Recomand odată cu schimbarea bobinei de inducție să schimbați și fișele! Uneori problemele cu bobina de inducție survin de la fișe, sau bujii! Deci prima dată ar trebui să testați cu fișe și bujii noi!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.