Cum să fii un șef ideal?

Kim Scott – Management și Leadership Expert angajată de către cele mai mari firme de tehnologie din Silicon Valley – ne oferă în cartea sa Radical Candor câteva sfaturi referitoare la atributele comportamentale pe care un șef bun trebuie să le aibă.

Cităm câteva dintre recomandari:

Fiți direcți și tranșați. Mulți manageri cred că dacă îndulcesc o problemă apărută fac bine. Nu e așa. Puneți degetul pe rană de îndată ce ați observat greșeala, însă fiți obiectivi în descrierea sa și nu vă sfiiți să ajutați angajatul care a comis-o să nu o mai repete pe viitor.

Fiți sinceri. Atunci când criticați ceva, nu o faceți într-un mod care să denote nesiguranță sau ambiguitate din partea dvs. Clarificați imediat situația și nu lăsați loc de interpretări din partea angajaților, întrucât le transmiteți o stare de confuzie și îi faceți să se indoiască de abilitățile dvs. de rezolvare a problemei.

Fiți permanent în legatură cu alții. Dacă ați criticat un angajat, continuați să lucrați cu el până când nu mai face greșeli. Stați cu ochii pe el, urmăriți-i reacțiile, observați cât de bine înțelege ce a greșit și ce fel de măsuri corectoare ia. Feedback-ul de natură critică trebuie să fie foarte precis și exprimat într-un mod care să determine angajatul să se supravegheze el pe sine însuși ca să nu mai greșească.

Nu încheiați critica pe o notă ofensatoare la adresa angajatului. Oricine poate greși, însă nu trebuie nici să facem un dezastru din asta și cu atât mai puțin să facem angajatul să se simtă prost. El trebuie ajutat să-și înțeleagă greșeala în mod obiectiv, nu într-un mod care să îl lezeze, și niciodată nu trebuie să ajungă să identifice greșeala făcută cu propria sa personalitate sau cu abilitatea sa de a-și face meseria.

Nu vă legați intim de angajați, întrucât există riscul ca ei să lenevească și să nu-și mai facă datoria cu suficiență seriozitate.

Sunteti totuși șeful lor, nu cel mai bun prieten, și chiar și dacă ieșiți cu ei la petreceri și discutați multe chestiuni personale care nu au legătură cu serviciul, asta nu înseamnă că trebuie să uitați de limitele profesionale care există intre voi în relația oficială de la lucru.

Nu întindeți așteptarea la nesfârșit în cazul unor vești proaste sau al unei critici. Cu cât așteptați mai mult, cu atât riscul ca angajatul să comită din nou o greșeală crește, întrucât el nu a fost înștiințat la timp de eroarea comisă.

Unii angajatori evită să critice fățiș angajații, în special pe cei pproaspeți, întrucât se tem că critica adresată prea devreme este una care ar demotiva tinerii rrecruți. Nu e așa. Spuneți-le clar și limpede ce au greșit, într-un mod cât mai oficial și mai tehnic, formulați critica în mod adecvat și corespunzător, ca să nu trăiască cu impresia că nu li se oferă feedback și că nimeni nu ia în considerare nici ce fac bine, dar nici ce greșesc.

Sursa: linkedin.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.