Anunțurile de recrutare ar trebui să conțină oferta salarială!

Dorel Puchianu

O să fiu acuzat că generalizez și ca să nu se creadă că îmi impun punctul de vedere, ceea ce citiți mai jos, este doar o opinie personală – care în final, sper să devină constructivă pentru cei care recrutează! 

Am avut ocazia să ajung la multe interviuri. Așadar, am testat în România cum este să vorbești cu mai multe persoane din departamentul de HR, mai multe agenții de recrutare și mulți angajatori. Poate chiar prea mulți, pentru o persoană obișnuită.

Fiecare își urmărește scopul. În principiu, angajatul își dorește un salariu mare și angajatorul își dorește un angajat care să ducă compania la cele mai înalte culmi și să reprezinte un cost mic pentru aceasta. Chiar nu vreau să fiu înțeles greșit, dar în general acesta este adevărul. Acum că am generalizat puțin, vreau să vă spun că există și excepții, în care angajatul este răsplătit bine de către angajator și surpinzător angajatorul obține performanța care o dorește de la angajat. Dar din ce am întâlnit pe piața muncii până acum, faptul că, angajatorii, agențiile de recrutare și departamentele de HR țin ascunsă oferta salarială  – reprezintă o greșeală crasă și care consumă timp pentru „ambele” părți. Desigur, este doar constatare personală.

Dar, totuși, nemții când publică un anunț de angajare precizează și salariul! E doar o paranteză!

Un alt aspect, de cele mai multe ori, mulți angajatori nu mai dau un răspuns înapoi candidatului (feedback), în care să-i spună de ce nu l-au ales, de ce l-au respins. Și astfel, candidatul nu știe cum să progreseze, nu știe ce să îmbunătățească la el. Tendință care evident va dezvolta candidați din ce în ce mai slab pregătiți pentru un interviu sau CV-uri mediocre!

Astfel, ar fi indicat ca angajatorii (personalul din departamentul de HR) să sprijine și candidații care nu sunt potriviți pentru poziția din compania lor cu sfaturi, chiar dacă sunt mici, în final contează! Și surprinzător, această faptă generoasă, le-ar aduce angajatorilor recomandări pe viitor! Dar știu că ceea ce am spus în propoziția anterioară este considerat de mulți recrutori „pierdere de timp”. 

Deci, prin nemenționarea în anunțurile de angajare a ofertei salariale, de cele mai multe ori angajatorul are de câștigat. În principiu poate obține un angajat bun la un preț mai mic, pentru că, uzual acel candidat nu știe să se vândă. În alte situații, un potențial candidat este de acord cu slujba pe care o oferă compania, însă după ce află ofertă salarială, pleacă!

Nu este jenant pentru cel care recrutează?

Ba mai mult, nu realizează recrutorul că pentru o banalitate (nemenționarea ofertei salariale sau a salariului minim ori maxim oferit pentru acea poziție) consumă timpul unui candidat. Nu mai zic, că și angajatorul își consumă energia în van ori își încearcă norocul cu un buget mic?!?

Deci, dragi recrutori, nu ar fi mai cinstit și mai corect să spuneți de la bun început în anunțul de recrutare și oferta financiară (maximă)?

Pe bune, după ce lecturez un anunț de recrutare și observ la sfârșit oferta salarială, nu mai am așa poftă să aplic! Astfel, s-ar câștig timp prețios de către ambele părți.

Chiar, îmi doresc să citesc replica unui angajator (sau a unui recrutor), care să-mi spună de ce e greșit să menționeze oferta salarială într-un anunț de recurtare? „Să știm” și noi de fapt ce se ascunde în spatele unei oferte salariale cenzurate! Teoretic, fiecare angajator are în gând o sumă maximă pentru fiecare poziție din companie atunci când recrutează!

Și aș vrea să închei cu o analogie, poate că nu este potrivită, dar… Orice anunț de vânzare a unui produs include și menționarea prețului. Dacă acest lucru nu se întâmplă, poate suni să întrebi prețul sau poate nu. Însă, până la urmă este un timp pierdut în două direcții! Desigur sunt excepții, dar șansele ca vânzător să dai un produs fără să afișezi prețul scad considerabil, dacă nu, uneori tind spre zero. Toată lumea întreabă prețul – să fim sinceri cu noi! Azi, mai mult ca oricând prețul face diferența, calitatea de multe ori este planul secund (pentru cei fără experiență)! Însă, în recrutare ar trebui să fie invers!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.