Aceste roți ar putea scădea considerabil costul de producție a unui autoturism

Vehiculele motorizate ar putea deveni mai accesibile dacă ar utiliza aceaste roți sofisticate, dezvoltate de cercetătorii de la Universitatea din Waterloo.

Sistemul sofisticat integrează o roată și un motor electric cu dispozitiv de frânare, suspensie, direcție și comandă într-un singur modul, gândit pentru a fi înșurubat pe orice cadru al unui autovehicul.

Acesta din urmă, i-ar scutii pe producători să mai facă investiții uriașe pentru dezvoltarea acestor componente de la zero și ar facilita chiar și producția vehiculelor de serie mică.

“Ideea este modulară și are capacitatea de control plug-and-play”, a declarat Amir Khajepour, profesor de inginerie mecanică și mecatronică la Waterloo. “Sistemul dezvoltat de noi poate deveni un vehicul complet. Tot ce lipsește este caroseria și sasiul.”

Dacă roata complexă ar fi produsă la scară largă ar reduce în mod semnificativ costurile de producție, creând în același timp spațiu pentru pasageri, care altfel ar fi destinat componentelor mecanice, cum ar fi coloanele de direcție.

Pentru a îmbunătăți stabilitatea autoturismelor înalte și înguste, cercetătorii au proiectat și au prototipat unitățile – care cântăresc aproximativ 40 de kilograme și au aproximativ 25 de cai putere – pentru a permite o înclinare activă a roților.

“Companiile ar putea produce o mașină mai mică, care este și mai ieftină”, a declarat Khajepour, directorul laboratorului de sisteme mecatronice. “În prezent, trebuie să plătiți mai mult pentru a obține o mașină mică, adică pentru a obține mai puțin.”

Următorul pas în cercetare implică extinderea sistemelor de roților, pentru vehicule utilitare și comerciale mari.

Aceasta ar deschide calea pentru o producție mai eficientă din punct de vedere al costurilor a vehiculelor personalizate cu un volum redus, cum ar fi cele pentru exploatările miniere, forestiere și de salvare.

“Este o problemă a producție de serie”, a spus Khajepour. “Aceste module complexe ne-ar permite, fără costuri enorme de dezvoltare, să producem vehicule specifice fiecărei aplicații, pentru fiecare funcție, concentrându-se doar pe designul caroseriei și al interfeței cu utilizatorul. “

Sursa: eurekalert.org

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.