Burgerii vegani câștigă teren, dar consumul de carne este mai mare ca niciodată

Burgerii vegani câștigă teren, dar consumul de carne este mai mare ca niciodată

Burgheri Impossible. Nuggets din plante. Cârnați din proteine ​​de mazăre.

„Carnea” alternativă schimbă gusturile și crește impulsul către o dietă „ecologică”, cu conținut scăzut de carne, creând în același timp numele unei noi culturi de startup-uri alimentare pe bază de plante și schimbă meniurile mărcilor casnice precum McDonald’s și KFC.

Dar nu te lăsa păcălit: la nivel global, mâncăm mai multă carne ca niciodată. În anii 2013-2018, consumul global de carne a crescut cu 8%, un câștig de aproape 18 milioane de tone, potrivit unei prezentări recente a Euromonitor International, o firmă de cercetare de piață.

„În timp ce motivele de mediu, sănătate și etică determină consumatorii să reducă carnea pe unele piețe dezvoltate, vânzările globale de carne sunt în creștere, în mare parte determinate de cererea în țările în curs d edezvoltare”, a declarat Tom Rees, directorul industriei alimentare și nutriție la Euromonitor.

Thailanda, India și Maroc, de exemplu, sunt țări din ce în ce mai iubitoare de carne. Însă câștigurile consumului de carne sunt aproape la nivel mondial, cuprinzând atât carne proaspătă cât și procesată, cu preferințe clare: China preferă carnea de porc, în timp ce restul lumii adoră puiul.

Chiar și în continuare, într-o mână de țări, în mare parte în Europa de Vest, consumul de carne se desfășoară în direcția opusă, alimentat de îngrijorările cu privire la schimbările climatice și alimentația mai sănătoasă.

De exemplu, consumul a scăzut – deși în cantități foarte mici – atât în ​​Germania, casa de bratwurst și schnitzel, cât și în Franța, casă de coq au vin și boeuf bourguignon. În ambele țări, volumul consumului total de carne a scăzut cu 3%, în general din 2015 până în 2018, potrivit datelor Euromonitor.

Aceasta este reflexia unei tendințe la nivel mondial: la nivel global, 21% dintre respondenți au declarat că încearcă să-și limiteze aportul de carne, chiar dacă trecerea la o dietă complet vegetariană sau vegană rămâne relativ de nișă, a spus Euromonitor.

Reducerea consumului de carne este un pas crucial pentru combaterea schimbărilor climatice, iar consumatorii – în special din vest – au fost îndemnați să-și reducă aportul de carne de toată lumea de la The Lancet la comisia britanică privind schimbările climatice, deoarece creșterea animalelor – în special pentru carnea de vită și miel – consumă nu numai externalizarea pământului, a apei și a energiei, dar vacile produc în special cantități uriașe de metan, un gaz cu efect de seră deosebit de puternic.

Momentul din spatele „flexitarismului” a alimentat tendințele comerciale puternice în acest an, incluzând un IPO blockbuster pentru compania de carne Beyond Meat, la începutul acestui an, și o gamă de startup-uri alternative de carne care vizează dezvoltarea de noi produse pentru carnivorii care doresc să reducă la rândul lor consumul.

Aceasta este valorificarea a ceea ce este, mai mult decât o transformare împotriva consumului de carne în sine, o tendință globală: îngrijorarea pentru schimbările climatice.

„Chiar în SUA … unde problema a devenit atât de politizată, poate mai mult decât oricare altă țară, încă 47% – chiar sub jumătate [dintre respondenți] – spun că sunt îngrijorați de schimbările climatice”, a spus Rees.

Însă Rees a avertizat că abilitățile de mediu ale cărnii pe bază de plante vor avea, de asemenea, în confruntare cu o altă tendință masivă a consumatorilor: trecerea către alimente din ce în ce mai neprocesate.

“Un burger poate avea un singur ingredient: carne de vită măcinată. Burgerii înlocuitori ai cărnii: unii au 20 de ingrediente, nu toate pot fi recunoscute”, a spus el.

“În momentul de față, aceste produse nu sunt supuse unui control masiv, pentru că stau sub această aură înfierbântată … Nu e carne, prin urmare, trebuie considerat mai bun și mai sănătos.”

Cu toate acestea, acest beneficiu nu va dura pentru totdeauna, a avertizat Rees, iar brandurile vor ajunge în cele din urmă la control pentru modul în care sunt procesate produsele lor.

“Cei care nu se pot adapta se vor pierde acea aură de sănătate.”

Sursa: fortune.com

One thought on “Burgerii vegani câștigă teren, dar consumul de carne este mai mare ca niciodată

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Partajare

Împarte și cu prietenii tăi informația din acest site!

Facebook
Linkedin
Twitter
Pinterest
Reddit0
Total
0

Prin navigarea pe acest site, acceptati utilizarea COOKIE-urilor. De asemenea, puteti opta ca browserul dvs. sa nu utilizeze cookie-uri! Mai multe informatii

Cookie sunt utilizate pentru a monitoriza actiunile care le-ati realizat pe site. Prin continuarea navigarii acceptati utilizarea cookie-urlor sau puteti sa va oferiti acordul prin apasarea butonului "Accept".

Inchide (Close)