FORUM - Testat in Romania

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Știri zilnice pe testatinromania.ro

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Topics - dorel_puchianu

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 83
31
Stiri / Trei accesorii esențiale pentru un stil de viață sănătos
« on: July 21, 2016, 06:49:32 PM »
Orice familie are în casă un cântar, la care apelează în special vara, când dorința de a fi supli crește direct proporțional cu gradele Celsius. Deși util, acesta nu e totuși suficient pentru evaluarea stării de sănătate și preîntâmpinarea instalării unor afecțiuni. Pentru cei care își doresc să slăbească inteligent, să-și ocrotească și să-și mențină sănătatea, evaluarea compoziției corporale, monitorizarea activității fizice și măsurarea regulată a tensiunii arteriale sunt metode mult mai relevante, iar când sunt utilizate împreună dau cele mai bune rezultate.

Brandul Omron, lider mondial în producţia şi comercializarea aparaturii medicale de uz personal şi profesional, reprezentat în România prin compania Medco, pune la dispoziția celor interesați o serie de aparate de măsurat compoziția corporală, pedometre și tensiometre cu ajutorul cărora aceștia pot ține evidența schimbărilor ce apar la nivelul organismului, fiind astfel motivați pentru a duce un stil de viață activ și responsabil.

Evaluarea compoziției corporale

Înainte de a opta pentru o dietă, e important să cunoaștem compoziția corporală, pentru a fi siguri că planul de nutriție adoptat este în acord cu necesitățile organismului. Cu ajutorul aparatelor Omron se pot determina următorii parametri: greutatea, procentul de ţesut adipos, indicele Masei Corporale (IMC), procentul de ţesut muscular scheletic, nivelului de ţesut adipos visceral (grăsimea din jurul organelor) și rata metabolismului bazal.

Aparatele Omron pentru măsurarea compoziției corporale folosesc tehnologie BIA (impedanță bioelectrică), bazată pe patru până la opt senzori, ce asigură o mare precizie de determinare. Bioimpedanța reprezintă rezistența opusă curentului electric de către țesutul non-gras (conductor) și țesutul gras (rezistent la trecerea microcurentului). Diferența de densitate dintre acestea permite o estimare fiabilă a adipozității totale.

Monitorizarea activității fizice

Cel mai adesea, când vine vorba despre mișcare, majoritatea oamenilor duc lipsă de motivație. Un aparat care monitorizează activitatea și înregistrează progresul rezolvă această problemă. Pedometrele Omron utilizează un nou senzor accelerometric 3D, înregistrând cu acurateţe, indiferent de poziţia în care este ţinut, numărul de paşi efectuaţi, distanţa parcursă şi caloriile arse pe timpul zilei. Pedometrul este inclus pe lista aparatelor medicale Omron, compatibile cu transferul automat al datelor înregistrate pe Bi-LINK, platformă online de management al stării de sănătate. Se asigură astfel posibilitatea urmăririi facile a progresului înregistrat de-a lungul timpului.

Măsurarea tensiunii arteriale

Tensiometrul oferă un feedback esențial despre starea de sănătate, ajutând persoanele predispuse la hipertensiune să ia la timp măsuri de prevenție. Tensiometrele digitale Omron sunt optimizate pentru utilizarea facilă și obținerea unor rezultate corecte în confortul casei. Toate tensiometrele Omron beneficiază de tehnologia Intellisense, ce asigură o măsurare corectă, rapidă și confortabilă a presiunii arteriale.

Aparatele medicale Omron sunt disponibile în farmacii, magazine de tehnică medicală, precum și în cele online, la prețuri avantajoase.

Sursa: comunicatedepresa.ro

32
Analiza semestrială condusă de către ministrul afacerilor interne, Petre Tobă, privind îndeplinirea priorităților strategice din Planul de Guvernare, a reliefat că la nivelul structurilor Ministerului Afacerilor Interne se înregistrează un deficit de aproximativ 18.000 de posturi. Cele mai multe posturi vacante sunt înregistrate la nivelul Inspectoratului General al Poliției Române, urmat de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și Inspectoratul General al Jandarmeriei Române.

În aceste condiții, Planul privind reducerea deficitului de personal din MAIcontinuă luna aceasta prin încadrarea a 1.454 de ofițeri, agenți de poliție și subofițeri, reprezentând promoția 2016 a instituțiilor de învățământ ale Ministerului Afacerilor Interne.

Reducerea deficitului de personal, obiectiv asumat de MAI, prin Programul de Guvernare

În luna ianuarie 2016, ministrul afacerilor interne, Petre Tobă, a aprobat un Plan de reducere a deficitului de personal, în mod etapizat.

Activitățile care s-au desfășurat în primul semestru, au constat în organizarea de concursuri pentru trecerea în corpul ofițerilor a 1.000 de agenți și subofițeri și încadrarea din sursă externă, prin concurs a 2.980 de posturi de agenți de poliție și subofițeri. Pentru ocuparea posturilor din sursă externă s-au înscris la concursurile organizate de structurile MAI peste 26.000 de candidați.

De asemenea, a fost demarată procedura de încadrare prin concurs a 73 de posturi de personal medical, în condițiile în care, în rețeaua medicală a MAI există un deficit de peste 200 de medici care ar trebui să asigure asistența medicală angajaților ministerului, a pensionarilor MAI, dar și pentru persoanele aflate în arest preventiv sau cele cazate în centrele Inspectoratului General pentru Imigrări.

De asemenea, au fost inițiate procedurile pentru încadrarea a  663 de posturi de personal contractual.

Marți, 19 iulie, are loc ceremonialul de absolvire a promoției de ofițeri ai Academiei de Poliție

Etapa următoare pentru implementarea Planului de reducere a deficitului de personal constă în încadrarea, la termen, a promoției 2016 a școlilor MAI.

Ministrul afacerilor interne, Petre Tobă, va participa marți, 19 iulie a.c, începând cu ora 9.30 la ceremonialul de absolvire a Promoției 2016 a Academiei de Poliție “Alexandru Ioan Cuza”, promoție din care fac parte 332 ofițeri care își vor desfășura activitatea în MAI.

Menționăm că pentru noul an de învățământ care începe în toamnă, oferta educațională a instituțiilor de învățământ ale Ministerului Afacerilor Interne a fost suplimentată cu 674 de locuri, de la 1.676 în anul 2015, la 2.350 de locuri.

Situația posturilor vacante va fi reevaluată în perioada următoare urmând ca pe parcursul semestrului II al anului 2016 să fie demarată o nouă etapă de încadrare prin concurs, cu recrutare a candidaților din sursă externă, precum și prin trecerea în corpul ofițerilor a agenților de poliție/subofițerilor/maiștrilor militari care îndeplinesc condițiile legale.

Sursa: comunicatedepresa.ro

33
Lotul olimpic de matematică al României a obţinut cinci medalii de argint şi o medalie de bronz la a 57-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Matematică, desfăşurată în perioada 6 - 16 iulie, în Hong Kong. Au participat 602 concurenţi din 109 ţări.

Medaliile de argint au fost cucerite de Theodor Andrei Andronache,Alexandru Pascadi (ambii elevi ai Liceului Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti), Ciprian Mircea Bonciocat (Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Capitală), Ovidiu-Neculai Avădanei (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” din Iaşi) şi Laurenţiu Ioan Ploscaru (Colegiul Naţional „Alexandru Lahovari” din Râmnicu Vâlcea). Medalia de bronz i-a revenit lui Tudor Plopeanu, elev al Liceului Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti.

Cu medalia din acest an, Theodor Andrei Andronache devine triplu premiant la Olimpiada Internaţională de Matematică, fiind laureat cu „argint” în 2014 şi în 2015, în timp ce Ciprian Mircea Bonciocat şi-a reeditat performanţa de anul trecut.

Lotul olimpic al României a fost însoţit de prof. univ. dr. Radu Gologan, coordonator al lotului şi preşedinte al Societăţii de Ştiinţe Matematice din România, conf. univ. dr. Cătălin Gherghe (Facultatea de Matematică şi Informatică a Universităţii din Bucureşti) şi Mihail Bălună, profesor la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Bucureşti. Pregătirea echipei s-a realizat în parteneriat cu Societatea de Ştiinţe Matematice din România.

Olimpiada Internaţională de Matematică este cel mai prestigios concurs de profil dintre toate olimpiadele internaţionale de ştiinţă. Reamintim că prima sa ediţie a fost găzduită şi organizată de ţara noastră în anul 1959, la iniţiativa Societăţii de Ştiinţe Matematice (au participat echipe din 6 state: Bulgaria, Polonia, Ungaria, ex-Republica Democrată Germană, ex-U.R.S.S. şi ex-Cehoslovacia).

34
Un nou centru de cardiologie intervențională s-a deschis săptămâna aceasta la Brașov. Alimentat de dorința de a oferi pacienților din Brașov, precum și a celor din zonele apropiate cele mai inovative și moderne servicii de cardiologie intervențională, Centrul reunește medici de renume din domenii de nișă ale cardiologiei.

Regiocard oferă cu precizie o activitate de urgenţă 24/7 în asistarea infarctului miocardic acut precum și tratarea principalelor tipuri de afecțiuni cardiovasculare. Astfel, centrul pune la dispoziția pacienților o gamă completă de servicii medicale :

- cardiologie intervențională

- intervenţii invazive pentru boli arteriale periferice

- tratament minim invaziv al anevrismelor de aortă

- implantarea de dispozitive pentru tratamentul tulburărilor de ritm şi conducere

- terapie intensivă

- tratamente cronice

Regiocard foloseşte în abordarea pacienţilor materiale de ultima generaţie (stenturi, stimulatoare și dispozitive implantabile, materiale pentru intervențiile coronariene și periferice) care garantează cel mai bun prognostic în funcţie de stadiul îmbolnăvirii şi de alte caracteristici individuale (diabet, vârstă tânără etc).

Centrul a fost retehnologizat în ultimii ani prin aducerea unui angiograf de ultimă generație, a unui ecograf cu posibilități multiple de examinare și a aparaturii pentru terapie intensivă.  De asemenea, centrul se remarcă printr-un mediu modern de lucru, organizat pe 3 secțiuni: Laboratorul de Cardiologie intervenţională cu cele două angiografe, Unitatea de Terapie Intensivă Coronarieni şi Compartimentul de Cardiologie Intervenţională.

Noul website vine în ajutorul pacienților și rudelor acestora, oferind informații relevante despre procedurile și serviciile medicale oferite de Regiocard. Vizitatorii pot opta pentru cele două tipuri de servicii (de spital și de policlinică) prin contactarea directă a unuia dintre specialiștii Regiocard.

Sursa: comunicatedepresa.ro

35
Stiri / Cum o putem proteja bateria laptop-ului?
« on: July 21, 2016, 06:17:20 PM »
Bateriile Li-Ion (inclusiv bateriile de laptop) functioneaza pe baza miscarii ionilor intre electrozii negativi si pozitivi. Teoretic acest mecanism ar trebui sa functioneze la nesfarsit, dar ciclurile incomplete de incarcare-descarcare, temperaturile neadecvate si imbatranirea celulelor scad performantele bateriei de laptop.

Din moment ce asteptarile utilizatorilor sunt destul de ridicate in privinta performantelor acumulatorilor, producatorii adopta o atitudine conservativa atunci cand vine vorba despre garantarea in timp a performantelor si se limiteaza, de obicei, la a granta functionarea bateriei in parametrii optimi pentru maxim 300-500 de cicluri incarcare-descarcare.

Bateriile Li-Ion (inclusiv bateriile de laptop) functioneaza pe baza miscarii ionilor intre electrozii negativi si pozitivi. Teoretic acest mecanism ar trebui sa functioneze la nesfarsit, dar ciclurile incomplete de incarcare-descarcare, temperaturile neadecvate si imbatranirea celulelor scad performantele bateriei de laptop. Din moment ce asteptarile utilizatorilor sunt destul de ridicate in privinta performantelor acumulatorilor, producatorii adopta o atitudine conservativa atunci cand vine vorba despre garantarea in timp a performantelor si se limiteaza, de obicei, la a granta functionarea bateriei in parametrii optimi pentru maxim 300-500 de cicluri incarcare-descarcare.

O celula Li-ion standard care sta incarcata la capacitate maxima in marea majoritate a timpului si la o temperatura de 25 °C pierde in mod irecuperabil 20% din capacitatea de stocare pe an. Ventilatia slaba a laptop-ului creste temperatura de operare, contribuind la degradarea si mai mare a autonomiei bateriei. Nivelul pierderilor variaza in functie de temperatura: 6% pierdere la 0 °C, 20% la 25 °C si 35% la 40 °C. Cand acumulatorul laptop-ului este stocat la un nivel de incarcare de 40-60%, aceste pierderi se reduc la 2%, 4% respectiv 15%.

 

Pentru prelungirea duratei de viata a bateriei laptop-ului dvs avem cateva sfaturi utile ce va vor ajuta sa va mentineti bateria in forma maxima:

1.Primul si cel mai important pas este sa folositi bateria doar atunci cand este necesar. Ce vrem sa spunem prin asta? Atunci cand nu sunteti obligat sa folositi laptop-ul pe baterie inlaturati-o din laptop si puneti-o la pastrare intr-un sertar. Preferabil ar fi ca gradul de incarcare sa fie undeva la 40-60% pe perioada stocarii si temperatura sa nu depaseasca 25 °C.
2.Incercati, pe cat posibil, sa mentineti temperatura acumulatorului sub 30 grade Celsius. Celulele Li-Ion sunt sensibile la temperatura si se degradeaza cand sunt expuse la temperaturi mari. Pe timpul verii nu lasati niciodata laptop-ul in masina deoarce temperaturile depasesc cu limitele maxime recomandate de producatori, ducand la degradarea prematura a bateriei laptop-ului. Evitati sa folositi laptop-ul in pat, pe perne sau pe paturi!

Pentru a beneficia de o autonomie cat mai mare va recomandam sa respectati urmatoarele sfaturi:

1.Diminuati intensitatea ecranului! Ecranul este cel mai mare consumator de energie din laptop-ul dvs. Reduceti gradul de iluminare pana la un minim confortabil, veti fi surprins de rezultate!

2.Evitati folosirea prerifericelor atunci cand lucrati pe baterie laptop. Orice briz-briz conectat la USB consuma curent

3.HDD, nu DVD! - Incercati sa folositi unitatea DVD cat mai putin! Copiati-va datele pe HDD-ul laptop-ului inainte sa il scoateti de la incarcat. Nu tineti discul in unitatea DVD a laptop-ului. Acesta consuma mai mult decat credeti!   

4.Opriti conexiunile inutile: Bluetooth, Ifrarosu, Webcamul chiar si Wireless-ul, daca nu aveti nevoie de internet

5.Mentineti sistemul de racire al laptop-ului curat! Un ventilator care merge la turatie maxima consuma mult mai mult curent din acumulator, consum ce poate fi evitat!

Daca sistemul de operare nu mai indica nivelul corect de incarcare al bateriei, este nevoie de o calibrare. Calibrarea bateriei laptop-ului se face prin descarcarea completa a acumulatorului si apoi reincarcarea pana la nivelul maxim. Controllerul bateriei poate masura astfel care este nivelul minim si maxim actual de incarcare. Este recomandat sa va calibrati bateria laptop-ului cel putin o data pe luna.

Ce e de facut in cazul in care bateria laptop-ului nu isi mai revine nici dupa calibrare? In acest caz singura optiune ramasa este sa o inlocuiti.

Power Laptop este un magazin online ce comercializeaza baterii de laptop pentru aproape orice model de laptop si ofera 12 luni garantie pentru toate produsele vandute.  Pe langa baterii puteti comanda tastaturi, ecrane, incarcatoare si alte componente de laptop ce se pot strica.

Sursa: comunicatedepresa.ro

36
Stiri / Tratează-te în România ca la Istanbul, Londra, Viena
« on: July 17, 2016, 09:34:02 PM »
În urmă cu câțiva ani G. Calotă din București a fost diagnosticat cu cancer de prostată. Îngrijorat pentru soarta sănătății sale a decis să se trateze în străinătate. Anglia, Germania, Austria. Le-a luat la rând, punându-și speranțele în fiecare.

Nemulțumit de procesarea dosarului și de întârzierile nepermis de lungi, a ajuns la Istanbul. Și-a dorit întotdeauna să vadă imensul oraș cosmopolit, dar niciodată nu și-ar fi imaginat că într-un asemenea context. A optat pentru două clinici: Anadolu și Neolife. Diferența de calitate dintre acestea, l-a convins definitiv.

Au trecut mai mult de 4 ani de atunci. S-a vindecat și este fericit! Se simte excelent, analizele sunt conform parametrilor, iar PSA-ul, antigenul specific prostatei este la numai 0,02, valoare mai mică decât la omul sănătos!

A ales Neolife.  Pentru modul în care i-a fost analizat dosarul medical, pentru grija cu care a fost tratat încă din prima zi de clinică, pentru suportul psihologic primit, pentru faptul că pacienții dispuneau de intimitate pe perioada ședințelor de radioterapie și o abordare empatică din partea personalului medical.

Am văzut cu ochii mei pacient adus de familie în baston care a plecat pe picioarele lui,  după numai 10 zile de tratament! Vă dați seama cât de important este pentru pacientul cu cancer să aibă în față exemplu viu al unui caz reușit? –ne întreabă retoric interlocutorul nostru.

A fost, de departe,  cea mai bună alegere a vieții sale, pentru că s-a tratat și vindecat integral.

Numai că efortul a fost imens! Două luni și jumătate a durat tratamentul făcut în Istanbul. Era imposibil sa facă naveta sau să stea la hotel, așa că a închiriat împreună cu soția sa un apartament unde să-și poată face menajul. A trebuit, de asemenea,  să învețe măcar parțial limba turcă pentru a se putea face înțeles. Cheltuielile cu masa, cazarea, transportul pe întreaga perioadă au fost considerabile și s-au ridicat la peste 4500 de euro. A trebuit să plătească și tratamentul care este foarte scump, de 10 ori mai scump decât dacă l-ar fi făcut în țară! Dar atunci nu a avut altă opțiune!

Din fericire, astăzi, pacienții cu cancer din România au șansa extraordinară să se trateze acasă! Acest lucru este posibil că acum și în România există Centrul Medical Neolife, companie membră a grupului BOZLU din Turcia.

Serviciile centrului se adresează nu doar pacienților oncologici, ci tuturor acelora care doresc să beneficieze, în general, de tratament medical de elită.

Astfel, Neolife București a devenit o clinică de referință din România și sud-estul Europei, pacienții fiind tratați aici la nivelul celor mai prestigioase centre medicale din lume.

Neolife înseamnă medicină de 5 stele!

Este aprecierea pe care cel mai adesea pacienții înșiși o exprimă și pe care Claudiu Tronciu, manager general, o sumarizează astfel:

Aplicăm cele mai avansate protocoale în tratamentul diferitelor boli și în special al neoplasmelor. Bolnavii sunt încântați să beneficieze de tehnici și echipamente unice în țară și servicii de o înaltă calitate medicală și umană.

Centrul Medical Neolife înseamnă medicină de 5 stele, așa cum obișnuiesc să ne spună pacienții noștri! Avem cabinete ultramoderne și complet echipate pentru 20 de specialități medico-chirurgicale precum și o clinică de oncologie medicală, proiectată conform celor mai înalte standarde europene.

Astfel, bolnavilor le sunt oferite tratamente de calitate într-un spațiu cald, confortabil, care respectă cerințele de igienă și asepsie, dar mai ales pe cele de intimitate,  atât de necesare celor în suferință.

O altă mare reușită este aceea că am reușit să intrăm în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate, ceea ce înseamnă că tratamente extrem de costisitoare, multe dintre ele inaccesibile până acum, sunt în sfârșit disponibile și pacienților români în conformitate cu ultimele protocoale europene și americane. În consecință, aceștia nu mai sunt nevoiți să se deplaseze în străinătate, economisind în acest fel timp și bani.

De ce să te tratezi la Istanbul, Londra, Viena, dacă te poți trata la același nivel și în România? – se întreabă retoric și George Calotă, pacientul care a primit o nouă viață.

Aceasta spune că nimic nu se compară cu confortul de a fi acasă la tine, în țara ta, de a te adresa personalului medical în limba natală, de a face aceleași lucruri cu care ești obișnuit și care îți dau încredere în vindecare, de fi alături de familia ta și de a mânca ceea ce-ți place.  Sunt daruri enorme – spune el – care accelerează vindecarea!

Ca să nu mai vorbim de economisirea unor sume semnificative din bugetul familiei tale!, punctează interlocutorul nostru, care a avut gentilețea să ne acorde acest interviu, pentru a veni în sprijinul altor bolnavi, care, derutați și confuzi sunt în căutarea celor mai bune șanse de vindecare.

Doctor  Cristina Berteanu, director medical, trece în revistă argumentele pentru care Centrul Medical Neolife este o unitate de elită:

Avem un departament de radioterapie cu tehnologie de ultimă generație, deținem revoluționarul accelerator liniar TrueBeam operăm cu tehnici moderne de medicină nucleară, oferim investigații de imagistică complexe și avem aparatură de nivel mondial în domeniul endoscopiei digestive.

Prevenție, diagnostic, tratament, recuperare, se întâlnesc în mod fericit la Centrul Medical Neolife, loc în care eforturile personalului medical și administrativ sunt subordonate confortului pacientului și unei calități cât mai bune a vieții sale. Pentru că abordăm pacientul în mod integrat, la Neolife funcționează comisii multidisciplinare care reunesc medici de diferite specialități. Din împletirea expertizei acestora, rezultă soluții personalizate pentru fiecare caz și etapă a bolii.

În plus, pe toată durata derulării acestui proces oferim consiliere și suport psihologic pacientului și familiei sale. Cu fiecare pacient tratat atingem misiunea noastră profesională și de credință: aceea de a aduce speranță și vindecare!

37
Stiri / Billion Electric semneaza un parteneriat cu Amera Networks
« on: July 17, 2016, 09:26:44 PM »
Billion Electric, un producator Taiwanez de echipamente de comunicatii broadband si furnizor de solutii Smart City (Orase inteligente) si IoT (Internet of Things) in zona Asia Pacific, a anuntat incheierea unui parteneriat pentru distributia produselor sale cu firma Amera Networks, pentru a extinde prezenta sa in Romania si in Europa de Sud Est.
 
"Portofoliu de produse de inalta calitate dovedita prin proiectele instalate sunt solutii excelente cu valoare adaugata, adaptate la cererea furnizorilor de servicii de telecomunicatii locale din Romania", a declarat Robert Bujgoi, Co-fondator si VP Business Development Amera Networks . "Suntem incantati ca ni se acorda posibilitatea de a reprezenta un astfel de brand de renume, crescand astfel prezentaBillion Electric in Romania si Europa de Sud-Est. Noi credem ca impreuna cu produsele inovatoare ale companiei Billion si capacitatile de integrare ale companiei noastre, putem forma o colaborare puternica mai ales in noile sectoare emergente, cum ar fi aplicatiile Smart City ".

"Suntem incantati sa cooperam cu Amera pe piata in crestere rapida din Romania si din Europa de Est", a declarat Charles Yeh, Overseas Sale Director in cadrul Billion Electric. "Diversitatea industriei romanesti este deosebit de atractiva pentru noi, oferind o baza larga de clienti potentiali pentru multe dintre produsele si solutiile noastre. Impreuna cu Amera Networks, ne-am angajat sa facem cunoscut numele Billion Electric ca lider pentru echipamente de retea in regiune, deservind clientii nostri cu aceeasi daruire, profesionalism si standard inalte.

Noul parteneriat va aduce pe piata din Romania si Europa de Sud Est tehnologii IT&C, inclusiv:

l   Conectivitate 4G/LTE M2M pentru sectoarele critice si pietele verticale, inclusiv managementul flotei, siguranta publica, autobuze inteligente, solutii PoS & Kiosk  pentru piata de retail, SCADA, solutii pentru infrastructura critica de petrol si gaze, etc.

l   Solutii IoT (Internet of Things) pentru controlul iluminatului public si a energiei

l   Solutii pentru infrastructura de comunicatii fara fir

l   Solutii pentru “Smart city” si “Home Automation”

38
Stiri / Vanzarea in lipsa si market making
« on: July 17, 2016, 09:23:43 PM »
Bursa de Valori București (BVB) face un nou pas spre îmbunătățirea calității pieței de capital, recunoscand cu satisfacție o mare contribuție și sprijin din partea specialiștilor și a Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Noul cadru de reglementare pentru operațiunile de împrumut a acțiunilor și efectuarea vânzărilor în lipsă, aprobat recent de către ASF (regulile Depozitarului Central au fost aprobate de către Banca Națională a României si sunt in proces de aprobare finala la ASF), deschide calea ca participanții la piață să folosească în piața reală acest mecanism îndelung așteptat. Anterior in cursul acestui an, ASF a emis un nou set de regulamente referitoare la aceste operațiuni

La seminarul organizat de Bursa de Valori București, care a avut loc pe 14 iulie, participanții la piață au analizat aspectele practice cu privire la punerea în aplicare a vânzării în lipsă și a împrumutului de acțiuni. Discuția s-a bazat pe prezentările susținute de reprezentanții Bursei de Valori București, Depozitarului Central și unei societati de brokeraj.

"Considerăm că vânzarea în lipsă este importantă în sine, drept un instrument ce deservește investitorii și care ajută la îmbunătățirea calității mecanismului de stabilire a prețurilor. În plus, vânzarea în lipsă crește atractivitatea programului de market making, care este esențială pentru o mai buna velocitate a pieței de acțiuni. Burse mult mai mari decât Bursa de Valori București ar avea o problemă legata de adâncimea și lichiditatea pieței, în cazul în care acestea nu ar avea participanti care sa furnizeze lichiditate. În acest context, este extrem de important că Autoritatea de Supraveghere Financiară a decis să elimine tarifele aplicate de reglementator, care erau aplicate tranzacțiilor efectuate de către formatorii de piață (market makeri). Noi vedem acest set de modificări pozitive introduse de ASF, ca pe o dovadă a unei gândiri complexe și cuprinzătoare cu privire la strategia de dezvoltare a pieței de capital românești", a spus Ludwik Sobolewski, Director General la Bursa de Valori București, la seminarul din 14 iulie.

"Suntem foarte mulțumiți ca pachetul legislativ referitor la activitatea de imprumut a fost finalizat. Acum survine urmatoarea etapa, cea în care reglementările se vor transpune în practică de piață. Vom urmari acest proces cu mare interes", a spus Florentina Boboc, Director Direcţia Autorizare – Supraveghere din cadrul ASF, la seminarul din 14 iulie.

39
Stiri / Sfaturi utile in alegerea membranei bituminoase
« on: July 17, 2016, 09:18:49 PM »
Membranele bituminoase sunt materiale pentru hidroizolatii, realizate din bitum modificat, aditivat cu polimeri elasto-plastomeri, cu o armatura din fibra de sticla sau poliester, venind cu diverse finisaje la partea superioara.

Membranele bituminoase cu armatura din poliester pot fi folosite atat la lucrari intr-un singur strat, cat si la lucrari in mai multe straturi, de la complexitate usoara la ridicata.

MIDA este o gama de membrane de top, pe baza de bitum distilat, modificat cu polimeri elastomeri (SBS), avand o armatura compozita, formata din impaslitura de poliester (P), armata cu fibre de sticla rasucite dispuse longitudinal. Compozitia modificata a membranei ofera proprietati excelente impotriva imbatranirii, adezivitate, elasticitate, flexibilitate la rece (-20⁰C) si durabilitate.

Membranele MIDA P si PA au proprietati mecanice deosebite datorita naturii poliesterice a armaturii si a retelei de armare a acesteia. Membranele MIDA PA se livreaza cu finisaj superior de granule minerale. Acest finisaj are rolul de a proteja membrana de razele UV conferind totodata si un aspect estetic aplicatiei. Membrana este prevazuta cu margine de suprapunere laterala de 10 cm si margine de suprapunere de capat de 15 cm.

 
Partea inferioara a membranelor MIDA este protejata cu o folie de polietilena termofuzibila care previne lipirea materialului când este rulat si se topeste în timpul termosudarii cu flacara.

Cum sa aplicam corect membranele bituminoase?

1. Membranele bituminoase pot fi aplicate la temperaturi ale mediului ambiant intre 5°C si 35°C

2. Nu este recomandabil a fi aplicate in cazuri de: ploaie, ninsoare sau umiditate a suprafetei de izolat, deoarece exista mari sanse sa compromitem calitatea lucrarii

3. Pentru o organizare corecta a necesarului de materiale, aprovizionati-va cu cca 15% mai mult fata de suprafata masurata, datorita suprapunerilor de materiale care apar la punerea in opera.

Sursa: comunicatedepresa.ro

40
Stiri / Sibiul pe timbre, la 825 de ani de atestare documentară
« on: July 14, 2016, 06:43:17 PM »
În fiecare an, la 15 iulie, filatelia românească marchează o sărbătoare definitorie și anume Ziua Mărcii Poștale Românești, dată la care se celebrează apariția primei mărci poștale emise în țara noastră, de către Principatul Moldovei, și anume celebrul Cap de bour.

În 2016, la 158 de ani de la apariția primului timbru românesc, Romfilatelia marchează această zi printr-o emisiune filatelică specială dedicată unuia dintre cele mai reprezentative orașe din România, un important centru istoric, cultural, turistic, dar și economic – Sibiu , la o frumoasă aniversare a acestuia. Emisiunea este intitulată sugestiv Sibiu, 825 de ani de atestare documentară și poate fi achiziționată începând de vineri, 15 iulie a.c., din magazinele Romfilatelia din București, Bacău, Brașov, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.

Având o tematică istorică, proiectul de timbre aniversează 825 de ani de atestare documentară a Sibiului, orașul fiind atestat pentru prima dată în anul 1191. În această etapă timpurie a așezării, coloniștii sași au adus cu ei obiceiurile și cunoștințele lor despre meșteșuguri mult avansate față de ce se întâlnea în acel moment în Transilvania.

Cu timpul, orașul a trecut prin numeroase schimbări, cauzate de marea invazie tătară, precum și de numeroasele încercări de cucerire a orașului, ceea ce au determinat o atenție sporită pentru fortificații, cetatea devenind una din cele mai puternice din zonă. La începutul secolului XVI, Sibiul se prezenta ca o cetate prosperă, în plină dezvoltare, numărul de bresle crescând, iar armurierii, artificierii, tipografii și orfevrierii ducând faima orașului departe peste hotare.

Cele două timbre aniversare reproduc imaginea unui tablou avându-l ca autor pe Franz Neuhauser cel Tânăr, Vedere generală a orașului Sibiu la 1808, aflat în patrimoniul Muzeului Național Brukenthal. În grafica celor două mărci poștale este inclusă stema actuală a orașului.

Emisiunea este completată de un plic prima zi și un set de 2 cărți maxime, iar ca forme de machetare au fost folosite coala de 28 de timbre, minicoala de 5 timbre + 1 vinietă și blocul de 2 timbre (în album filatelic).

Produsul special al emisiunii este albumul filatelic, realizat într-un tiraj limitat de 245 exemplare și echipat cu blocul de 2 timbre al emisiunii și plicul prima zi cu ștampila „prima zi” aplicată în clar în folio. Ambele produse sunt numerotate de la 001 la 245.

Pe manșeta blocului prezentat în albumul filatelic sunt reproduse detalii dintr-un document de la Direcția Județeană Sibiu a Arhivelor Naționale, un certificat eliberat de breasla tâmplarilor din Sibiu, datat 1798, pe care figurează o panoramă a orașului din acea perioadă.

Ștampila prima zi a emisiunii se găsește în incinta Oficiului Poștal Sibiu 1, aflat în str. Mitropoliei, nr. 14, Sibiu, județul Sibiu.

Romfilatelia mulțumește Primăriei Municipiului Sibiu, Direcției Județene Sibiu a Arhivelor Naționale și Muzeului Național Brukenthal pentru sprijinul documentar acordat în realizarea acestei emisiuni de mărci poștale.

Sursa: comuincatedepresa.ro

41
Începând cu ianuarie 2017 va deveni obligatorie raportarea informațiilor nefinanciare conform Directivei 2014/95/UE. Având în vedere complexitatea procesului de pregătire a acestei Raportări, cunoscuta ca și Raport de Sustenabilitate sau de Responsabilitate Sociala, este nevoie de o specializare temeinica a persoanelor care vor fi implicate.

Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor de raportare a acestor informații nefinanciare de către toate acele organizații care vor intra sub incidenta Directivei Europene sau vor dori sa se conformeze acesteia în mod voluntar, INNOVA PROJECT CONSULTING ANUNȚĂ LANSAREA CURSULUI DE SPECIALIZARE AUTORIZAT ANC - MANAGER DE RESPONSABILITATE SOCIALA Cod COR 325718.
Obținerea certificării va da dreptul de a practica meseria de Manager de Responsabilitate Sociala.

Pe pagina web a Ministerului Finanțelor Publice este deja disponibil spre consultare proiectul de Ordin pentru transpunerea in legislația naționala a prevederilor acestei Directive 2014/95/UE privind obligativitatea raportării informațiilor nefinanciare.

Modalitățile prin care se poate face raportarea acestor tipuri de informații sunt, fie printr-o declarație nefinanciara, pe care sa o includă in raportul anual de gestiune, fie printr-un raport separat (Raport de Sustenabilitate sau de CSR) care sa fie publicat in maxim 6 luni de la data bilanțului. Indiferent de forma de prezentare aleasa, informațiile nefinanciare vor acoperi aspectele de mediu, sociale si de personal, respectarea drepturilor omului si combaterea corupției si a darii de mita.

Cursul organizat de INNOVA Project Consulting se adresează managerilor, specialiștilor de comunicare, PR şi de CSR, managerilor de sustenabilitate şi responsabililor de Corporate Affairs, marketing, precum şi altor categorii de personal care vor fi implicate in procesul de raportare.

Informații generale:

Durata: 40 ore

Tipul cursului: Specializare

Condiții de admitere: studii superioare

Perioada de desfășurare: începând cu luna august 2016 - pana in septembrie 2017 (cel puțin o grupa pe luna)

Limba de desfășurare a cursului: Romana

Formatori: Profesioniști in CSR si Business Management

Certificare: ANC (Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi Ministerul Educației, Cercetării şi Inovării)

42
Ministerul Afacerilor Externe informează că rezultatul referendumului organizat la data de 23 iunie în Marea Britanie nu produce în prezent efecte juridice asupra activității de protecție și asistență consulară prestate de Ambasada României la Londra în interesul și beneficiul comunității românești locale. MAE asigură comunitatea românească de sprijinul autorităţilor române, în acest sens.

În context, menționăm că nu s-a înregistrat o creștere suplimentară a solicitărilor de asistență consulară determinată de perspectiva, respectiv de rezultatul referendumului din data de 23 iunie.

Creșterea volumului de servicii consulare efectuate, pe parcursul anului curent, de către misiunea diplomatică română a fost determinată de afluxul cetățenilor români către Marea Britanie și se înscrie în tendința constantă a ultimilor ani.

În contextul semnalelor referitoare la faptul că rezultatul referendumului provoacă tensiuni şi reacţii izolate la adresa cetăţenilor UE din Marea Britanie, cu caracter care poate fi considerat discriminatoriu, Ministerul Afacerilor Externe îndeamnă cetățenii români care au cunoștință de astfel de incidente să informeze atât autorităţile britanice competente, cât şi Ambasada României la Londra http://londra.mae.ro/contact.

De asemenea, MAE oferă informații detaliate cu privire la procedurile consulare prin intermediul Centrului de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate. Reamintim că acesta cuprinde un portal informatic accesibil la adresawww.informatiiconsulare.ro un Call-Center și un Mail-Center (Telefon call-center: +44 20 76027328; +44 20 76029833​; +44 20 76036694​; +44 20 76025193 / Mail-Center: contact@informatiiconsulare.ro. Astfel, accesând adresawww.informatiiconsulare.ro, cetățenii români pot obține toate informațiile consulare de care au nevoie.

Totodată, la nivelul rețelei consulare a României a fost lansat un proiect de anvergură, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC), care oferă posibilitatea accesării online a serviciilor consulare, obținerea de informații utile de natură consulară, programarea în vederea depunerii cererilor etc. Proiectul SIMISC va funcționa, la finalul primului semestru al acestui an, la un număr de 95 misiuni diplomatice și oficii consulare, urmând a fi implementat la Ambasada României din Londra în al doilea semestru al anului 2016.

Ca un element suplimentar care demonstrează preocuparea MAE pentru asigurarea unei asistențe consulare operative și de calitate, în favoarea cetățenilor români din Marea Britanie, este de menționat că se află în curs de operaționalizare noul Consulat General al României la Manchester.
În plus, Ministerul Afacerilor Externe pune la dispoziția cetățenilor români informații de interes din domeniul consular prin intermediul paginii de Facebook a Departamentului Consular: www.facebook.com/DepartamentulConsular

43
Stiri / Sisteme de dus – tendinte si modele
« on: July 03, 2016, 07:30:49 PM »
Se spune ca asa cum arata baia asa este si gospodina. Daca totul e curat si de bun gust, atunci si cei ai casei sunt oameni de toata isprava. Cu alte cuvinte, o baie este o carte de vizita pentru orice locuinta. De aceea, este importanta atentia la detalii. Iar bateriile si sistemele de dus sunt accesorii deosebit de importante.

Baia este un loc de relaxare care merita investitii serioase. Pe langa aspectul estetic, este deosebit de importanta functionalitatea obiectelor sanitare. De aceea, trebuie alese cu mare atentie cele mai bune piese. Ca sa iti venim in ajutor, iti vom vorbi in continuare despre sistemele de dus cele mai recomandate, pentru a face experienta baii cat mai placuta.

Bateria de dus reprezinta un element important in baie. Aceasta asigura atat cantitatea optima de apa, cat si un rol estetic si ambiental baii.

Specialistii Bagno.ro au selectat cele mai moderne si mai performante sisteme pentru dus de la branduri cu renume in domeniu si le-a adus pe piata romaneasca, astfel incat tu sa le poti alege pe cele mai potrivite nevoilor si gusturilor tale.

Astfel, vei avea cu siguranta parte de o experienta unica folosind sistemele de dus Grohe . Spre exemplu, Grohe Tempesta Cosmo este un sistem de dus prevazut cu suprafata din alama cromata, silicon si ABS, sistem anti calcar SpeedClean si termostat aplicat cu functie de schimbare - Aquadimmer. Sistemul este compatibil cu boilere cu putere mai mare de 18 kw. Pretul intregului sistem este in magazinul online  Bagno.ro  1,695 lei, cu un discount de 1.025 lei! Sitemul are garantie 5 ani, iar livrarea se face in cel mult 48 de ore de la comanda.

Tot din gama Grohe face parte si dusul Cosmopolitan Rainshower Jumbo, cu o para cu diametrul de 40 de centimetri, pentru o experienta inedita a dusului. Este un dus fix din alama cu suprafata cromata, sistem anti calcar SpeedClean, compatibil cu orice tip de boilere.

Recomandate de specialisti sunt si sistemele de dus din gama Hansgrohe . Raindance Select E 360 este un sistem de dus prevazut cu baterie termostatata cu oprire la 40 C, buton ajustabil de restrictie apa calda, diverter comutare para fixa-para dus mobila, polita din sticla si dus mobil cu trei jeturi si para fixa cu tehnologie Quickcleann si jet tip rain.

Bagno iti ofera o gama variata de produse ultra moderne pentru baia ta, de la obiecte sanitare precum lavoare, vase WC, bideuri si rezervoare, la baterii de baie, cazi, sisteme de dus si pana la mobilier. Poti comanda produse Bagno atat telefonic, cat si prin email sau direct pe site.

44
Compania Smart ID Dynamics S.A., cel mai important furnizor de servicii şi soluţii de mobilitate enterprise (terminale mobile , PDA şi tablete rugged) şi automatizări industriale, soluţii bazate pe tehnologia codurilor de bare şi rfid, a înregistrat în 2015 o creştere a cifrei de afaceri cu 200%, ajungând la peste 49 milioane lei, în acelaşi timp marcând o creştere a profitului de peste 300%.

Compania Smart ID Dynamics a înregistrat în anul 2015 o cifră de afaceri de 49,3 milioane lei cu un profit net de 4 milioane lei, în creştere  faţă de anul 2014, când a fost realizată o cifră de afaceri de app 23.7 milioane lei şi un profit net de 1.25 milioane lei .

Rezultatele  bune  realizate  în 2015 vin ca o confirmare a strategiei de dezvoltare a companiei, cu focus principal pe furnizarea de servicii şi soluţii la un nivel ridicat de profesionalism, pentru automatizarea  proceselor de business, prin introducerea soluţiilor mobile de tip enterprise în procesele core business, industrial IoT şi automatizări industriale, soluţii care ajută partenerii noştri de business să îşi crească afacerile.

„Indicatorii financiari înregistraţi de Smart ID pe parcursul anului 2015 au fost susţinuţi atât de extinderea ofertei companiei în zona soluţiilor privind automatizarea liniilor de producţie, bazate pe Industrial IoT, sau a soluţiilor customizate oferite verticalelor Logistică, Retail şi Distribuţie, creşterea numărului de clienţi, cât şi din extinderea portofoliului de produse, prin încheierea unor parteneriate strategice, dintre care amintim acum doar Panasonic Toughbook, Soti şi Microsoft” declară Daniel Boangiu, Managing Partner Smart ID Dynamics.

„Peste 90% din cifra noastră de afaceri este realizată cu companii private româneşti şi  multinaţionale, care au avut anul trecut investiţii  importante în retehnologizare, extinderi ale liniilor de producţie şi proiecte importante  pe zona de mobilitate şi automatizări industriale. Am reuşit anul trecut să creştem numărul de clienţi noi cu un procent de 30%, am extins colaborarea cu clienţii existenţi pe soluţiile deja implementate şi pe furnizarea de servicii profesionale cu valoarea adăugată”, a mai adaugat Daniel Boangiu.   

Dintre cele mai importante realizări ale Smart ID Dynamics pentru anul 2015 amintim doar consolidarea statutului companiei Smart ID Dynamics pe nişa echipamentelor mobile şi industrial rugged, creşterea echipei de Sales şi Presales din cadrul birourilor din Bucureşti, Craiova şi Timişoara, creşterea echipei de dezvoltare software, dezvoltarea competenţelor tehnice prin certificările obţinute, precum şi creşterea numărului de echipamente și soluții vândute. Un pas important în evoluţia companiei îl reprezintă parteneriatul strategic semnat anul trecut cu Microsoft pe zona de cloud, parteneriat care ne ajută să trecem soluţiile de mobilitate enterprise dezvoltate în cloud.   

Soluţiile oferite au fost concentrate pe verticalele Utilităţi, Producţie, Transport şi Logistică , Curierat şi Retail.

Pentru verticala Retail au fost oferite soluţii privind automtizarea proceselor în magazine, soluţii de inventariere, verificarea şi tipărirea etichetelor la raft cu ajutorul echipamentelor mobile, soluţii pentru managementul echipamentelor mobile de la distanţă – terminale mobile, telefoane şi imprimante mobile, precum şi soluţii privind trasabilitatea produselor, pentru înregistrarea în format electronic a fluxului, începând de la materia primă și continuând cu semifabricatele până la produsul final, având la bază tehnologia codurilor de bare.

Pentru verticalele Curierat şi Logistică au fost realizate soluţii de transport  al coletelor, ce constau în preluarea şi manip***rea coletelor în zona de procesare, solutii de track & trace pentru managementul activităţii de curierat, am implementat soluţii POD (proof of delivery) şi soluţii de warehouse management pentru automatizarea proceselor logistice. 

A fost de asemenea extinsă expertiza companiei către verticala Producţie, cu precădere Producţie Food şi Producţie Automotive, unde au fost oferite soluţii Shop Floor pentru integrarea proceselor operaţionale (monitorizarea producției, managementul incidentelor și a procesului de mentenanță a echipamentelor și utilajelor de producție) şi soluţii pentru adăugarea posturilor de detecţie a corpurilor străine folosind echipamente de inspecție vizuala (vision).

Anul 2015 a adus companiei Smart ID şi recunaşterea de „Best Solution Partner” din partea ZEBRA Technolgies, liderul mondial pe zona de echipamente şi soluţii de mobilitate enterprise, acest premiu fiind acordat în baza loialităţii şi a eforturilor continue de a oferi soluţii care rezolvă problemele clienţilor, pe baza unor performanţe de creştere clar definite şi pentru cifrele de afaceri generate cu ZEBRA Technologies în România şi Moldova.

Sursa: comunicatedepresa.ro

45
Stiri / Măsuri guvernamentale de stimulare a activităţii CDI
« on: July 02, 2016, 04:22:57 PM »
Guvernul României a aprobat în şedinţa din 28 iunie, o ordonanţă de urgenţă privind reglementarea unor măsuri fiscale cu incidenţă în sectorul de cercetare-dezvoltare. Astfel, articolul 60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, referitor la scutirea unor contribuabili de la plata impozitului pe venit, include acum şi persoanele fizice cu venituri/salarii realizate ca urmare a desfăşurării activităţii de cercetare-dezvoltare aplicativă şi/sau de dezvoltare tehnologică, în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, ministrului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu mediul de afaceri, ministrului Finanţelor Publice, ministrului Muncii, Familiei, Protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice şi ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Sunt ferm convins că eforturile din această ultimă perioadă vor avea efectul aşteptat nu doar în mediul de cercetare, ci la nivelul întregii societăţi, prin modul în care activitatea de cercetare-dezvoltare are impact asupra economiei”, a declarat ministrul Educaţiei, Adrian Curaj.

Prevederile se aplică începând cu veniturile aferente lunii august 2016 şi vizează cercetătorii din sistemul naţional de cercetare-dezvoltare, definit prin OG 57/2002 ca „ansamblul unităţilor şi instituţiilor de drept public şi de drept privat care au în obiectul de activitate cercetarea-dezvoltare”. Măsura vizează veniturile salariale realizate ca urmare a desfăşurării activităţilor de cercetare aplicativă (cercetare industrială) şi/sau de dezvoltare experimentală, conform HG. nr. 583/2015. Aceste activităţi trebuie să fie cuprinse în proiecte de cercetare-dezvoltare, cu scop propriu bine stabilit, obiective, activităţi, perioadă de desfăşurare, buget în care să fie precizate explicit cheltuielile cu salariile, categoria şi elementul de noutate al rezultatului.

Pentru a beneficia de scutirea de impozit pe veniturile din salarii, persoana trebuie să fi absolvit cel puţin ciclul I de studii universitare sau o formă de învăţământ superior de lungă durată şi să deţină o diplomă de licenţă (sau echivalentă), conferită de o instituţie acreditată de învăţământ superior din România, sau o diplomă obţinută la absolvirea studiilor universitare de licenţă la instituţii acreditate de învăţământ superior din străinătate, recunoscută şi echivalată de Ministerul Educaţiei.

„Pentru a completa pachetul prin care susţinem activitatea de cercetare-dezvoltare-inovare, mă bucur să anunţ că, împreună cu reprezentanţii Ministerului Finanţelor Publice, am finalizat ordinul comun pentru aprobarea normelor privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare la calculul rezultatului fiscal. Pe scurt, este vorba despre facilităţi fiscale pentru încurajarea investiţiilor în cercetare-dezvoltare ale companiilor care activează în România, valorificând astfel potenţialul uman extraordinar de care dispune ţara noastră”, a mai declarat ministrul Adrian Curaj.

Mai exact, este vorba de ordinul comun pentru aprobarea normelor privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare la calculul rezultatului fiscal, emis în temeiul articolului 20 alin (5) din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal. Aceste stimulente fiscale pentru activităţile de cercetare-dezvoltare reprezintă reducerea rezultatului fiscal de care pot beneficia contribuabilii, prin deducerea suplimentară, în proporţie de 50%, a cheltuielilor efectuate de aceştia în anul fiscal respectiv pentru activităţile de cercetare-dezvoltare, precum şi prin aplicarea metodei de amortizare accelerată în cazul aparaturii şi echipamentelor destinate activităţilor de cercetare-dezvoltare. Pentru încadrarea activităţilor în categoria cercetare-dezvoltare,  Ministerul Educaţiei, pe baza propunerilor Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare, elaborează Registrul experţilor pe domenii de cercetare-dezvoltare, prin ordin al ministrului Educaţiei.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 83