FORUM - Testat in Romania

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Știri zilnice pe testatinromania.ro

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - Jonathan Blackheart

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 19
31
Interviu cu Cristian Christodorescu, Director General ROPECO

Cristian Christodorescu este, mai degrabă, ceea ce numim adesea un tehnocrat, un specialist care şi-a văzut conştiincios de business, care a vorbit puţin, dar a ştiut să deschidă „fronturi” noi în afaceri.

Chiar dacă nu ezită să pună degetul pe rănile noastre comune, crede că lucrurile se vor aşeza, că ţara va fi mai curată şi mai prosperă în anii următori.

La Revoluţie, cei mai mulţi dintre noi ne-am îmbătat de idealism, am simţit că ne descătuşăm şi ne desfacem aripile. „Odată am ştiut să zbor, odată. Dovadă n-am, dar îmi aduc aminte!“ – spune poetul. De ce să fi avut parte noi, românii, de un zbor planat toţi aceşti ani?


Idealurile Revoluţiei s-au estompat încet, încet, pe măsură ce puterea fesenistă s-a infiltrat în toate structurile statului. Ştim că fenomenul Piaţa Universităţii era, de fapt, o încercare de continuare a Revoluţiei sau, mai bine zis, încercarea unei noi Revoluţii: aceea împotriva elitelor comuniste de rangul doi, care era evident că preiau puterea, în detrimentul unei adevărate schimbări către o democraţie liberală. Faptul că totul s-a terminat prin „intervenţia” iliesciană a dus în timp la o „încetinire a zborului”, de fapt, aşa cum spuneţi, a unui zbor planat, fără motoare turate corespunzător...

Credeţi că butada „râsu'-plânsu'” sau substantivul „băşcălie”, noţiuni intraductibile de altfel, sunt elemente ale profilului nostru, al românilor? Asta ne face să înaintăm ca racul?

Într-adevăr, „băşcălia” o putem considera ca făcând parte din profilul nostru. Dar este un termen oarecum benefic. Este un fel de apărătoare, o manta de vreme rea, atunci când nu ne merge bine. Este o mască în spatele căreia ascundem efectul loviturilor încasate.

Mai degrabă expresia „las', că merge şi aşa!” apare ca element esenţial al profilului nostru. Ne caracterizează atât de bine stilul de lucru, comoditatea, indolenţa şi superficialitatea.

Părerea mea este că tocmai acest lucru ne face să înaintăm ca racul, pentru că este adânc înrădăcinat în mentalitatea noastră. Ne este mai uşor să cârpim decât să reparăm, să dăm o spoială pe afară decât să zugrăvim. Acesta este şi motivul pentru care o mulţime de proiecte bune sunt întârziate, executate prost, devize umflate sau eşecuri lamentabile. Ştim mult prea des să facem risipă de bani!

Vă ocupaţi, de la începutul carierei dumneavoastră, de tehnologii, de echipamente, infrastructură, soluţii hardware şi software – toate adresate multor verticale de business. De ce sunt românii inventivi şi receptivi, dar atât de puţin practici şi inconsecvenţi?

Dar de ce să considerăm inconsecvenţa ca ceva rău? Nu spunea Oscar Wilde: „consecvenţa este ultimul refugiu al celor lipsiţi de imaginaţie”? Aşa că eu cred că inventivitatea şi creativitatea merg în paralel cu inconsecvenţa. Sunt de acord că suntem inventivi, receptivi şi puţin inconsecvenţi. Mai ales că, din punct de vedere al unui manager, a fi total predictibil înseamnă că nu mai este nevoie de tine în acel post. Problema este de ce suntem aşa de puţin practici.

Poate că este vorba de teama de a lua decizii în situaţii extreme. Sau poate că ţine de fuga de răspundere, sau poate de competenţa şi experienţa oamenilor puşi după criză în posturi de decizie, dar din constrângeri materiale, „experienţa” lor este fie din cărţile de la şcoală, fie eventual de pe net!

Aţi făcut eforturi admirabile în timp fie pentru a promova echipamente importate sau proprii, de ultimă generaţie, destinate mediului bancar (procesare numerar, automate de plăţi, securitate mecanică) sau soluţii complete de birotică, fie pentru a vă implica în operarea de echipamente de gestiune a deşeurilor – capitol la care România e revoltător de înapoiată. Pe ce segment aţi găsit satisfacţii profesionale clare, dincolo de rezultatele financiare?

În toate domeniile de care ne-am ocupat am găsit satisfacţii profesionale. Acestea mi-au dat, de altfel, puterea de a merge mai departe.

Totuşi, cele mai mari satisfacţii mi-au fost aduse de soluţiile inovatoare, cele care au avut un impact major şi asupra business-ului clientului, aducându-i beneficii importante sau ajutându-l să-şi rezolve o problemă stringentă. Mă refer la  soluţiile de self-service şi la „POS sharing”.

Se spune că un popor îşi merită conducătorii. Dar managerii? Vedeţi o „selecţie naturală” a acestora în timp, o triere firească, o deplasare vizibilă spre performanţă?

Aşa am sperat. Problema este că după primii ani de criză, calitatea managerilor mie mi se pare că a scăzut. Mă refer în principal la cei care se ocupă de generare şi de implementare de proiecte. Au scăzut calitatea şi pretenţiile, ca o consecinţă a mentalităţii că trebuie să facem economie, aşa că vom cumpăra ce este mai ieftin. Ce este mai ieftin nu este cel mai bun. Niciodată!

Toţi liderii de business au învăţat, mai mult sau mai puţin, limbajul corporatist, care vehiculează valori în care, chipurile, cred sau ar trebui să creadă: unitatea echipei, profesionalism, excelenţă, proactivitate, agilitate, loialitate, satisfacţia clientului etc. Dumneavoastră ce preţuiţi în firmă cu adevărat?

Eu cred că în firma noastră lucrul cel mai de preţ îl reprezintă relaţiile interpersonale. Acestea creează valori superioare în structuri mai restrânse, deşi satisfacţia clientului rămâne, totuşi, scopul cel mai important al unei firme.

Ar mai fi de apreciat şi flexibilitatea, dinamismul, faptul că ne adaptăm mai repede la anumite schimbări ale pieţei (cererii).

România a tot fost, în 25 de ani, campioana şanselor şi a potenţialului în business, în dezvoltare generală. Dar şansele au cam rămas nefructificate şi adesea fluierăm a pagubă, în lipsă de investitori serioşi şi proiecte consistente. În ce mod ar trebui să procedeze guvernele viitoare ale ţării, oricare ar fi ele, ca să ne putem reconsidera speranţele?

Cred că ceea ce se petrece acum în România, pe seama unei justiţii care sper că s-a trezit, va produce mutaţii majore în mentalitatea şi în comportamentul aleşilor şi demnitarilor, al politicienilor şi managerilor care răspund de bugete, mai ales de cele publice. Toţi cei din politică, din administraţia centrală şi locală trebuie să înţeleagă, măcar în ceasul al doisprezecelea, că nu ocupă o funcţie sau o poziţie pentru a se căpătui şi a favoriza grupuri, găşti, familii etc., ci pentru a pune umărul la progresul societăţii.

Cu modestie, discreţie şi mai ales profesionalism, ei toţi pot relansa România pe o „orbită” de normalitate şi de creştere. De ce nu pot fi şi aici urmate exemple de miniştri occidentali care se plimbă senini cu bicicleta, fără escorte şi maşini de lux sau care, la primele suspiciuni de ilegalităţi, îşi dau demisia cu demnitate?

Cum ar trebui să procedeze guvernele viitoare? Ar trebui să nu urmeze orbeşte şi conjunctural interesele partidului care i-a promovat, ci priorităţile stabilite de comun acord, cele care contează pe termen lung. Ar trebui să nu înlocuiască echipele de specialişti din aparatul de stat pe criterii politice şi ar trebui să investească pe termen lung în educaţie, sănătate şi infrastructură. Alte trei axe esenţiale ar mai fi, cred eu, IT-ul, agricultura şi turismul.

Nu vă întreb, într-o cheie patriotardă neavenită, ce vă face să fiţi mândru că sunteţi român. Vă întreb altceva: ce vă împlineşte şi vă dă puterea să mergeţi mai departe aici, acasă?

Pe mine mă consternează puterea de regenerare a poporului acesta din care fac parte. Sunt impresionat că ştim să depăşim cu stoicism perioadele grele, că avem o „anduranţă” rară, o ştiinţă de a ne descurca şi de a fi capabili să o luăm mereu de la capăt. Adevărat, mămăliga românească a explodat rar, dar lucrul acesta s-a întâmplat!

Mă mai împlineşte credinţa neobosită a românilor că va fi mai bine, că vin alţii să ne izbăvească (americanii, nemţii, NATO, UE etc.), că merităm şi putem mai mult, că avem mândria noastră, necontrolată uneori, că plecăm şi ne întoarcem automat aici fără să fim în stare să explicăm în cuvinte de ce...

32
M (site-uri cu litera M) / Manoprinting System S.R.L.
« on: August 05, 2015, 04:45:27 PM »
Firma noastră, S.C.Manoprinting System S.R.L., este reprezentanță firmei ManOPen Kft din Ungaria, producător al consumabilelor pentru imprimante și copiatoare, compatibile și echivalente de marca ManoArt / Original ManoArt și distribuitor de produse OEM, firma care, de-a lungul anilor, și-a câștigat, un bun renume pe piața Europeană (Ungaria, Germania, Olanda, etc.).

Site-ul firmei este: mpsys.ro

33
Alimente / Re: Capacul sticlei de apa Dorna se deschide greu
« on: August 02, 2015, 12:37:28 AM »

34
Jocuri PC / Re: Return To Castle Wolfenstein - Superbe Texturi Noi!
« on: July 31, 2015, 04:19:44 AM »
Multumesc de aprecieri! Ei, adevarul e ca deja nu prea mai e vorba de o munca colosala, deoarece in lunile in care am lucrat la textura de cind m-am apucat de ea anul trecut, am cistigat destula experienta si implicit stiu ce si cum trebuie facut ca sa iasa cit mai aproape de cum vreau eu sa iasa.

In orice caz, daca ai observat, am incercat sa folosesc la textura de gheata prezentata mai sus un efect 3D asemanator cu cel folosit la noii pereti din stagiul Church, pe care i-am postat recent. Dar n-as zice ca mi-a reusit cine stie ce... Sau ma rog, mie personal mi se pare ca peretii aceia au iesit mai bine decit gheata asta cind vine vorba de reliefare 3D. In schimb, am reusit sa folosesc efectul Bump Map (daca il mai tii minte, cel cu efectele speciale de lumina) la o noua textura de gheata, si poftim cum a iesit. Din pacate, imbinarea ei cu restul texturilor e imposibila, deoarece ele sint prea drastic delimitate de catre script-ul jocului. Dar in fine, sper ca asta arata cu adevarat a gheata lucioasa, multumita lucrului cu efectul Bump Map.

Cum ti se pare?

35
Jocuri PC / Re: Return To Castle Wolfenstein - Superbe Texturi Noi!
« on: July 30, 2015, 12:15:19 AM »
Practic, motorul grafic al jocului se ocupa doar de renderingul texturilor, adica de display, de redarea texturilor in joc si de afisarea lor. Mai degraba eu ma storc incercind sa creez texturi care sa fie redate de motorul grafic la modul cit mai reusit. Aici e efortul: sa reusesc sa creez texturi compatibile cu ce poate motorul grafic al jocului sa afiseze corect.

Fiind satul de vechile dale de piatra, si considerind ca nu arata prea realist, asa HD cum erau initial, am decis sa inlocuiesc unele din ele cu o textura de gheata. Si nemaifiind multumit de cea pe care am folosit-o initial - inspirata din Call of Duty United Offensive, insa modificata de mine - am creat eu una, care imi place mai mult.

36
Jocuri PC / Re: Return To Castle Wolfenstein - Superbe Texturi Noi!
« on: July 27, 2015, 08:50:48 AM »
Din grija de a nu mi se praji Radeonul din cauza caldurilor caniculare prin care, din nefericire, trecem in vara asta, m-am apucat sa mai joc RTCW, caci stiu foarte bine din experienta ca acest joc solicita foarte putin placa grafica, e axat mai degraba pe procesor, pe care mi-l ridica la cel putin 50%. Si cum americanul cu care am discutat in trecut prin mail-uri (cel care e un mapper destul de priceput si de experimentat pentru RTCW, face harti foarte reusite) a fost suficient de sincer in aprecierile sale la adresa texturilor mele, adica mi-a criticat multe dintre ele, spunindu-mi ca sint pe drumul cel bun, dar mai am destul de invatat si de lucrat pina sa fac texturi demne de toata lauda, m-am incapatinat sa reprelucrez din nou textura zapezii, caci el de asta s-a legat cel mai mult, neapreciind nici una din multiplele mele variatiuni pe aceasta tema. Ei bine, daca nici de data asta nu am reusit sa fac o textura a zapezii cit se poate de realista pentru cit e capabil motorul grafic al jocului, nu stiu ce sa mai spun. Am tras in nestire atit cu Photoshop-ul, cit si cu Fast Stone Image Viewer, plus am citit vreo 6 tutoriale pe net despre diferite efecte moderne si aplicatiile lor in jocuri mai vechi, am scormonit si pe YouTube, si in final, iata rezultatul.

Dupa cum se observa, textura asta nu mai e "valurita", daca o privesti de aproape arata cit se poate de realist, daca privesc de la inaltime se vede iar foarte OK, dupa parerea mea. Cel mai bine se vede desigur la intuneric. Si asta e doar rezultatul "initial", in sensul ca o mai pot modifica ulterior, daca voi considera necesar. In fine, fata de texturile precedente de zapada pe care le-am creat, aceasta din urma mi se pare cu adevarat admirabila. Spune-mi sincer, ma laud prea mult sau esti si tu de aceeasi parere?

37
Placi Video / Temperaturi prea mari la placile Radeon?
« on: July 26, 2015, 02:55:40 AM »
Din cauza caldurii infernale - e peste 35 de grade Celsius zilnic, si chiar si noaptea - plus de multe ori am impresia ca e efectiv mai cald la mine in casa decit afara, probabil datorita faptului ca nu am nici aer conditionat si nici ventilator, placa mea video (Sapphire Radeon x1950 Pro) atinge uneori si 72 de grade Celsius fara sa ma joc, cind doar ascult muzica, de exemplu. Acest fapt - temperatura placii mele grafice - m-a ingrijorat si in trecut, dar acum mai mult ca oricind, deoarece a atins recent 81 de grade Celsius in Need for Speed Most Wanted (2005), asta fiind efectiv un adevarat record! Niciodata nu a atins atit pina acum. De teama sa nu mi se prajeasca, efectiv nu am mai jucat jocuri aproape deloc in ultima vreme. Si cautind diferite raspunsuri pe net, am dat peste urmatoarele:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/334963-33-what-normal-idle-temp

http://superuser.com/questions/374274/whats-the-maximum-safe-temperature-for-a-hd-radeon-6870

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080103070145AA15XGe

http://www.techpowerup.com/forums/threads/asus-radeon-x1950-pro-256mb-temperature-question.30276/

Asadar, se pare ca nu ar trebui sa ma ingrijorez prea tare, dar ar fi totusi indicat sa o las moale cu jocurile, macar pina trece canicula asta infernala, corect? Ceea ce si fac, de altfel. Tin minte ca in iarna care a trecut (adica prin ianuarie anul acesta) am avut temperaturi de doar vreo 10 grade la mine in casa si in acele zile Radeonul nu a atins nici 73 de grade in jocuri, iar cind nu jucam de-abia atingea 60 de grade Celsius.

E posibil ca daca i-ar fi schimbata pasta termocondutoare si/sau daca i-ar face cineva o racire pe apa temperaturile s-ar domoli si mai mult?

38
Discutii generale / Bob Sapp e facut KO dintr-un singur pumn!
« on: July 18, 2015, 08:32:19 PM »
Desi lupta dintre cei doi pare o versiune contemporana a lui David vs Goliat, luptatorul croat Mirko Filipovic (de profesie politist in fortele speciale) reuseste sa il trimita la podea dintr-o singura lovitura de pumn pe gigantul Bob Sapp, dupa care acesta incepe sa scinceasca de ti se face mila de el.

Multi sustin ca lovitura respectiva i-a sfarimat maxilarul lui Bob Sapp, poate e adevarat, poate nu. In orice caz, pe linga curajul de care a dat dovada, CroCop a demonstrat ca nu neaparat fizicul impunator conteaza intr-o lupta, ci mai degraba dexteritatea, viteza si abilitatile tehnice, infirmind astfel lozinca din Godzilla - Size Does Matter.


39
Jocuri PC / Need for Speed Most Wanted e disponibil si pe Linux!
« on: July 18, 2015, 06:43:00 PM »


Pentru adeptii Ubuntu care vor sa si joace jocuri cu masini, pun pariu ca a fost o surpriza placuta! :D

40
Jocuri PC / Re: Return To Castle Wolfenstein - Superbe Texturi Noi!
« on: July 15, 2015, 03:38:00 AM »
Pare mult mai realist, insa ai putea sa rezolvi problemele de imbinare ale texturi? La imaginea 6a se observa ca nu au fost "lipite" corect texturile.

Pereti ies bine in relief, imi place cum a iesit, chiar daca nu reusesti sa rezolvi problema de imbinare.

Texturile sint in regula, nu e vorba ca nu se imbina bine, atita doar ca din unghiul in care le-am facut nu se observa prea bine faptul ca sint alti pereti acolo. Mai pune la socoteala si intunericul din stagiul repectiv. Dar te asigur ca sint imbinate corect, doar pozitia in care eram cind am facut pozele si obscuritatea locului nu permit sa se vada ca imbinarea e corecta. Am fost atent sa fac pozele in locuri unde sa se observe cit mai bine detaliile texturii la acesti noi pereti, iesirea lor in relief si efectul de propagare al luminii pe ei, plus atmosfera generala. Deci e vorba doar de pozitia/unghiul in care au fost facute screenshot-urile :)

Am incercat sa mai refac singele, ca sa fie in cantitate mai mare, dupa cum am incercat de fapt si initial, insa nu prea am cum. Ideea e ca mi-a trebuit ceva timp ca sa imi dau seama ce si unde anume mai exact trebuie modificat, insa am observat faptul esential: conteaza foarte mult arma cu care omori dusmanii. Spre exemplu: daca ii injunghii cu cutitul sau ii impusc cu pistolul sau cu pusca iese singe relativ putin, dupa cum e de altfel si normal, adica realist, insa daca ii macelaresc cu Venom-ul, adica daca ii fac chisalita cu mitraliera rotitoare, atunci improasca singe din belsug si rezulta o potroaca "sanatoasa" de carne tocata din ei, dupa cum se vede in pozele de mai jos.

As fi putut incerca sa modific din nou textura singelui, dar pina la urma am decis sa nu abuzez, adica singele sa fie in cantitate ceva mai mare, dar nu chiar en-gros pina la exagerare, deoarece atunci cind omori un singur soldat nu "iese" o baie intreaga de singe dintr-un singur corp :D

41
Placi Video / Re: Placi Video Single-Slot
« on: July 12, 2015, 04:10:52 PM »
NVIDIA QUADRO K4200

Frumoasa placa, recunosc. Are 4 GB GDDR5 pe 256 de biti si e single-slot!
Insa si pretul e pe masura.



http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814133558

42
Jocuri PC / Re: Return To Castle Wolfenstein - Superbe Texturi Noi!
« on: July 11, 2015, 02:38:39 PM »
Totodata, am incercat sa nu fac peretii nerealist de stralucitori, insa am "umblat" si la efectele de lumina, si chiar daca nu am folosit efectul Bump Map, sper ca detaliile se vad mai limpede acum, deoarece RTCW are multe stagii in care luminozitatea e destul de scazuta.

43
Jocuri PC / Re: Return To Castle Wolfenstein - Superbe Texturi Noi!
« on: July 11, 2015, 02:30:39 PM »
Dorind sa diversific si mai mult texturile jocului, am incercat sa refac peretii stagiului "Church" folosind niste efecte care sa redea peretii mai ''in relief'' sa zic asa. Sper ca am reusit cit de cit:

44
Discutii generale / Bob Sapp face tambalau in Ungaria
« on: July 07, 2015, 01:13:03 PM »
Cunoscut pentru stilul sau de lupta navalnic, neortodox si aproape total lipsit de tehnica, Bob Sapp face "senzatie" la Budapesta: il impinge pe oponent in afara ringului, il bruscheaza si pe arbitru, numai pentru ca la finalul primei runde sa fie facut KO de catre adversarul sau - vizibil mult mai slab decit el - dintr-o singura lovitura!



45
Jocuri PC / Re: Dead Space 1 si cerintele de sistem
« on: June 25, 2015, 12:30:13 AM »
Nu stiu daca faptul ca am oprit antivirusul (Nod 32) a ajutat la acest rezultat, insa la asemenea setari de calitate si la rezolutia aceasta, sa obtii FPS de peste 70 mi se pare ceva efectiv excelent! Framerate-ul nu a scazut sub 40 pina acum, si de regula sta la peste 60, rar se invirte pe la 50. In anumite spatii inchise a sarit si de 100! Iar acest joc a fost optimizat pentru placi nVidia, nu pentru ATI, asa scria Setup-ul cind am instalat jocul!

Concluzia: dragi gameri, nu va mai luati dupa aburelile cu care va indoapa studiourile si companiile creatoare de jocuri, nici dupa site-urile specializate pe cerinte de sistem pentru gaming, ci instalati-va singuri jocul/jocurile preferate si testati-le voi insiva, personal. Proba practica are ultimul cuvint in cazul fiecarui utilizator, NU ce cititi pe internet sau ce va spune "specialistul" X sau Y!

PS: imi aduc aminte de o foarte veche poveste: un prieten de-al meu care era gamer inrait imi tot povestea ce jocuri tot juca, si odata mi-a spus despre un joc al carui titlu imi scapa acum, cum ca are cerinte mari de sistem, insa el l-a jucat si pe sistemul lui, care era SUB cerintele minime ale jocului respectiv, si totusi a mers, chiar daca nu cu setari ridicate de calitate. Si teoria lui era ca de aceea mint multi producatori la capitolul cerinte de sistem pentru jocuri deoarece atit companiile ce creeaza jocuri cit si cele ce produc procesoare si placi video vor ca oamenii sa cumpere mereu numai ce e mai nou, ca sa isi vinda ei cit mai bine produsele. Si de aceea exagereaza cu cerintele de sistem la jocuri: adica multe jocuri ar rula si pe PC-uri mai vechi, insa intentia lor este sa-si promoveze noutatile, asa ca mint la cerintele de sistem ca sa fraiereasca utilizatorii si sa cistige mai multi clienti si desigur, mai multi bani. Foarte adevarat!

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 19