Manual SEO – un prim inceput

Cine nu isi doreste sa fie numarul 1 in google?

In principiu toate firmele de optimizare SEO, mizeaza pe faptul ca exista multe alte companii care isi doresc sa fie numarul unu in motorul de cautare google.ro. Si de aici s-au nascut serviciile de optimizare SEO.

Moda de astazi este sa fii numarul unu in google.ro. Teoretic, sa fii numarul 1 in google nu este greu, dar poate ati simtit si nevoia unui manual SEO pe care nu l-ati gasit la cautare in google.ro. Spun in principiu pentru ca, in realitate acest lucru are multe variabile.

Să scrii un articol original, reprezintă un început bun – nu copia!

Spre exemplu, poti sa scrii un articol despre un produs ori un serviciu, si maine sa fie pe prima pagina in google. Si nu stii de ce? Te bucuri, dar la un moment dat te intrebi de ce sunt numarul unu? Sunt convins ca ati auzit ca google foloseste diferiti algoritmi si astfel un articol ajunge astazi pe locul unu si maine ajunge pe locul 100.

Nu vreau sa intru in polemici, ci vreau sa va povestesc ce trebuie sa realizati pentru a ajunge numarul unu in google. Desi nu este nicio garantie, dar prin perseverenta si prin dorinta de a invata in permanenta puteti sa ajungeti numarul unu.

In primul rand, pentru a ajunge numarul unu in google, trebuie sa scrieti articole despre produsele sau serviciile pe care doriti sa le vindeti. Evident toata lumea doreste sa vanda, dar vanzarea depinde de calitatea unui produs, de durata de viata a lui, de pretul lui, de popularitatea lui si evident de aprecierile si de numarul comentariilor pe care le primeste. Desigur ca sunt persoane “binevoitoare” care ne pot influenta decizia de cumparare si mai sunt si alte si alte metode, dar nu vreau sa ajung la marketing prin acest articol.

Sa analizam o cautare!

Daca stam sa analizam cautarea “watson crc” in google.ro o sa observam rezultatele urmatoare: pe prima pagina, primele 2 rezultate, unul directioneaza catre site-ul testatinromania.ro si al II-lea este un rezultat de pe youtube, cu un film pe care l-am realizat si postat pe youtube. In prezent nu iau in considerare imaginile afisate in rezultatele google. Va fi o discutie in urmatorul articol.

manual SEO

Si acum sa analizam subiectiv acest rezultat. La prima vedere constatam ca articolul este popular, pentru ca are multe comentarii. A fost distribuit pe reteaua de socializare Facebook, de mai multe ori. Produsul prezentat chiar a fost cumparat, de catre o persoana care a citit articolul, si a comentat ulterior. Si ma opresc aici.

Pasii pe care trebuie sa ii urmam sa devenim numarul unu in google.ro

1. Sa scriem un articol despre produsul nostru si sa-l postam pe site-ul sau pe blog-ul nostru.

2. Daca articolul este corect, prezinta transparent avantajele, dar si dezavantajele produsului ori ale serviciului, sunt sanse sa se comenteze acel articol, iar de acolo drumul spre numarul unu in google.ro aproape ca l-ati gasit, practic urmatorii pasi de mai jos devin aproape inutili! Dar nu incercati sa adaugati comentarii de tip pacalici. Sa intrati de la un alt calculator sa va logati cu un nume aleator si sa laudati produsul sau serviciul.

Mai devreme sau mai tarziu veti fi penalizat! Fiti corect, sau daca produsul este prost sau serviciul dvs. lasa de dorit, faceti toate demersurile sa-l imbunatatiti. Nu incetati sa va imbunatatiti serviciul sau produsul! Calitatea ne recomanda, nu cantitatea!

3. Distribuiti articolul pe propria retea de socializare Facebook si Google Plus si alte retele de socializare. Obtineti cat mai multe like-uri. Dar nu fortati prietenii sau clientii sa va ofere un like! Nu uitati ce am spus la pasul doi!

4. Optimizarea articolului. In cadrul articolului trebuie sa evidentiati subtitlurile cu H2, H3, H4 etc. care contin cuvantul cheie. Titlul trebuie sa contina cuvantul cheie. Imaginile trebuie sa contina cuvantul cheie, si sa aiba alt si titlu. Articolul trebuie sa contina o descriere meta si titlu optimizat pe cuvantul cheie. Articolul trebuie sa contina cel putin 300 de cuvinte, dar nu este obligatoriu.

De asemenea, sa includeti si link-uri pe anumite cuvinte catre produse sau servicii similare, sau care va ajuta sa va vindeti mai usor produsul sau serviciul, spre exemplu recomandari din partea unui alt site.

Ce mai trebuie sa contina articolul pentru o optimizare SEO buna?

Articolul trebuie sa contina tag-uri, ei bine aici sa va orientati pe cuvantul cheie, si sa adaugati 2 pana la 5 tag-uri. Nu incercati sa adaugati tag-uri irelevante. Spre exemplu, daca prezentati un telefon mobil, nu adaugati tag-uri improprii ca si “cartofi prajiti” sau “branza dulce”. Adica poate ca (articolul cu) telefonul dvs. va fi gasiti si la cautarile “cartofi prajiti”, dar sincer va spun ca o sa va suparati audienta. Pentru ca audienta dvs. cauta ceva precis, dar daca gaseste altceva, pleaca de pe site-ul dvs. Si in plus, este penibil sa cauti cartofi prajiti si sa dai de telefoane, nu?

O prezentare video este un plus!

5. Realizati o prezentare video cu acel produs sau serviciu. Filmul pe care il realizati trebuie sa fie cat mai natural, nu incercati sa pareti un profesionist, lumea in general nu este constituita numai din profesionisti, in general sunt oameni obisnuiti ca si dvs. vor sa vada parerea unui om obisnuit. Toti avem defecte, si nu ne putem ascunde dupa degete ca ele nu exista! Prezentati produsul asa cum stiti si daca puteti evidentiati cele mai avantajoase parti intr-un mod aparte, care iese din comun, cu atat mai bine!

Nu apelați la spam!

Tot ce incercati sa realizati, pentru promovarea/vanzarea unui produs/serviciu, incercati sa fie cat mai inovativ, si nu incercati sa-l promovati prin intermediul spam-ului. Adica spam puteti sa faceti (nu va opreste nimeni) si la tag-uri si sa inscrieti site-ul dvs. in multe directoare web deodata, si sa trimiteti mail-uri la sute de mii de persoane prin diverse metode. Dar merita acest risc?

Am vazut multe firme care au cumparat o baza de date de e-mail-uri si au inceput sa trimita mail-uri la toata baza de date. Nu contest ca vin rezultate, dar sunteti siguri ca doriti sa va furati perna de sub fund? Adica spam-ul merge odata, dar cand incepi sa te repeti, devi enervant si sigur vei pierde si mai multi clienti. Incercati sa evitati spam-ul, stiu ca este tentant, dar pe termen mediu si lung aveti numai de pierdut.

Mentiune: acest articol contine putine optimizari SEO. De ce? Doresc sa vad daca poate deveni numarul 1 pe cuvantul cheie “manual SEO” cu putina munca in zona SEO!

4 Comments

  1. Salut, interesant articol! 🙂
    Cand scrii din dragoste si nu pentru motorul de cautare… atunci ajungi primul la sufletul cititorului… 🙂

    • Da, vă pot oferi servicii SEO. Creare de conținut, postare lui pe blog-ul sau site-ul dvs., distribuirea în grupuri din Facebook, optimizarea SEO a conținului existent pe site, articole unice cu backlink-uri (native advertising). Mă găsiți aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.